۱

هیچ قدرتی در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸
هیچ قدرتی در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد

علاء‌الدین بروجردی عصر امروز در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان اینکه جهاد سازندگی نقش بسزایی در کشور داشت، اظهار کرد: ای کاش، جهاد سازندگی با کشاورزی ادغام نمی‌شد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد.

وی با اشاره به بنیانگذاری جهاد سازندگی توسط امام راحل، آن را یادگار ایشان دانست و افزود: باید یادگاران بنیانگذار انقلاب اسلامی را حفظ کرده و زنده نگه داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه جمهوری اسلامی را بالاترین و بزرگترین نعمت خداوند متعال برای ملت ایران دانست و متذکر شد: باید قدردان این نعمت و موهبت الهی باشیم، چراکه پروردگار متعال این نعمت را تنها به ملت ایران داده است.

* انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده است

بروجردی، عمل به آیه « اطیعو الله و اطیعو الرسول اولی‌الأمر منکم» را توفیقی دانست که در بین 57 کشور اسلامی جهان فقط به مردم ایران اسلامی داده شده و توضیح داد: آن قدر در نعمت پرعظمت جمهوری اسلامی غرق شده‌ایم که عظمت آن را درک نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده، اضافه کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و این نعمت به خاطر شجاعت و صلابت امام راحل و همراهی مردم با ایشان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امام خمینی(ره) بدون ترس و واهمه از آمریکا، می‌گفتند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» چراکه قدرت برتر جهان را فقط خداوند متعال می‌دانستند و بس.

بروجردی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز با همان صلابت و اقتدار، کشور را اداره می‌کنند و پرچمدار این نظام هستند، تبیین کرد: بدون تردید هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد، چراکه ما از نعمت ولایت و ایمان بهره‌مندیم.

* حضور ایران مقابل 5 قدرت جهانی در مذاکرات هسته‌ای نشان از اقتدار ایران اسلامی است

وی با گریزی به مذاکرات هسته‌ای ایران، اینکه ایران اسلامی در یک طرف میز مذاکره و پنج قدرت جهانی در طرف دیگر قرار دارد را نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساختار سیاسی جهان امروز، آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت شناخته می‌شود؛ هرچند ما آن را عددی نمی‌دانیم، عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا گفته بود که «اگر می‌توانستیم پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم، اما نمی‌توانیم» که این نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

بروجردی با بیان اینکه قدرت ایمان ملت ایران عامل موفقیت این کشور شده است، به موضوع آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: از نظر تمام تحلیلگران نظامی جهان، خرمشهر دژ تسخیرناپذیر صدام شده بود، اما به لطف خدا و اعتقاد بسیجیان، توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در کلامی خاص و قابل تأمل، فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، که باید از این مکتب درس‎‌ها گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ مقاومت در منطقه، آن را فرزند انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: حزب‌الله و حماس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همیشه در مقابل رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی به پیروزی رسیده‌اند؛ این در حالی است که قبل از آن همواره قسمتی از خاک آنها به دست دشمن می‌افتاد.

بروجردی ادامه داد: هر قوم و ملتی که بر مدار باور اعتقاد به خدا و صراط مستقیم حرکت کند، برکات الهی بر آن سرازیر خواهد شد.

* روایتی از حضور شجاعانه سیدحسن نصرالله در جشن پیروزی حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به خاطره‌ای از لبنان در برگزاری جشن پیروزی حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی، چنین روایت کرد: یک میلیون نفر در این جشن حضور داشتند، آمریکا اعلام کرده بود جمعیت را مورد هدف بالگردهای خود قرار خواهد داد، به همین دلیل اعضای شورای مرکزی از سیدحسن خواستند به درون جمعیت نرود، اما ایشان نپذیرفتند و گفتند «به فرض که اسرائیل مرا در درون جمعیت هدف قرار دهد، مهم این است که تاریخ از ما چگونه یاد خواهد کرد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله جان خود را ارجح از بقیه ندانست و به همین دلیل در میان مردمش حضور یافت، عنوان داشت: این دیدگاه فقط در بین مکتب دینی و مقاومت وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، امدادهای غیبی بسیاری را به چشم دیده است، توضیح داد: «جریان مقاومت اسلامی» نیز امدادهای غیبی بسیاری را درک کرده که این مهم ناشی از اعتقاد و ایمان است.

بروجردی افزود: اینکه چند ده هزار نفر بدون سلاح پیشرفته در برابر چهارمین ارتش دنیا به پیروزی می‌رسند، نشان از امدادهای غیبی خدای بزرگ دارد.

وی با اشاره به موضوع سوریه و تلاش آمریکا برای جبران تغییر موازنه قدرت خود در این کشور؛ پس از وقوع انقلاب در مصر، خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله به سوریه درصدد جایگزینی این کشور به جای مصر به منظور دستیابی به اهداف خود بود اما در این امر شکست خورد.

* مسئله فلسطین مسئله اول عرصه سیاست خارجی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میلیاردها دلار امکانات، ده‌ها هزار تروریست و انواع تسلیحات پیشرفته با مدیریت آمریکا و متحدانش به سوی سوریه گسیل داده شد، عنوان داشت: سخت‌ترین تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه سوریه وضع شد، اما به حول و قوه الهی سوریه از بحران نجات یافت.

بروجردی، مسئله فلسطین را نیز مسئله اول عرصه سیاست خارجی دانست و بیان کرد: زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی تمامی ندارد و باید در مقابل آنها ایستاد.

وی با اشاره به پرچم دو رنگ رژیم نامشروع صهیونیستی، آن را نمادی از شعار «از نیل تا فرات» عنوان کرد و بیان داشت: هنوز این تفکر در بین کودکان اسرائیل ترویج می‌یابد، هرچند خود رژیم جعلی صهیونیستی می‌داند، انقلاب اسلامی موازنه قدرت و معادله را به نفع محور مقاومت تغییر داده است.

* شعار حمله به ایران اسلامی، پوشالی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اسرائیل دیگر جرأت حمله به حماس و حزب‌الله را ندارد، بیان داشت: قدرت جمهوری اسلامی ایران که دیگر جای خود دارد، بنابراین شعار حمله به ایران نیز پوشالی است.

بروجردی در ادامه از همراهی دو عضو دائم شورای امنیت، یعنی چین و روسیه از ایران در موضوع سوریه سخن راند و آن را نیز ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی دانست.

وی، جنگ امروز را «جنگ اراده‌ها» دانست و گفت: در این جنگ اراده جمهوری اسلامی بر اراده قدرت‌های غربی غالب شده است.

* آمریکا ژست دروغین مبارزه با داعش را گرفته

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا ژست مبارزه با داعش را گرفته است، افزود: این کشور فقط یک ائتلاف ضد داعش دروغین تشکیل داده و به دنبال حرکت‌های تبلیغاتی است.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه وجود جمهوری اسلامی در منطقه مانع از تغییر شرایط به نفع استکبار شده است، گفت: رزم، همچنان ادامه دارد و باید در مقابل دشمن هوشیار بود.

وی با اشاره به حمله عربستان به یمن افزود: ملت فقیر، اما سلحشور یمن در مقابل عربستان ایستاده‌ است و این موضوع نیز نشان از ایمان و اعتقاد آنها دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان فکر می‌کند با جنگنده‌های اهدایی آمریکا می‌تواند بر یمن غلبه کند اما سخت در اشتباه است، عنوان داشت: نه عربستان از آمریکا در ویتنام و اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان قوی‌تر است و نه این ملت ضعیف‌تر از آنها هستند.

* عربستان در حمله به یمن روسیاه شد

بروجردی با بیان اینکه جز روسیاهی و ننگ چیزی برای عربستان نمی‌ماند، گفت: بدون تردید، بازنده این بازی، عربستان خواهد بود.

وی افزود: هرکس در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد، ایران اسلامی از او حمایت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حماس و حزب‌الله شاگردان خوب مکتب انقلاب اسلامی بودند و فرهنگ مقاومت را خوب آموختند، تأکید کرد: ما چیزی به آنها دیکته نکردیم.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش ملت ایران را در مصاف هسته‌ای، پیروز صحنه و آمریکا را شکست‌خورده دانست و اضافه کرد: وقتی 12 سال پیش در سطح وزرای خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان مذاکره می‌کردیم و از آنها درخواست کردیم برای کار تحقیقاتی دانشمندان هسته‌ای 20 دستگاه سانتریفیوژ به ما بدهند، جک استراو، وزیر امور خارجه انگلیس در آن زمان با حالت متکبرانه‌ای گفت که ما حتی دو دستگاه هم به شما نمی‌دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از این جریان تصمیم بر غنی‌سازی گرفتیم که ایران در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی تأکید کرد: سال‌ها بعد وقتی استراو به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس، انتخاب شد، طی حضورش در تهران، یاد آن حادثه تلخ تاریخی افتادم و به او گفتم که«یادتان می‌آید، درخواست منطقی ما را رد کردید، اما امروز ما 19 هزار سانتیرفیوژ داریم» او سکوت کرد که تفسیر این حرکت، معنایی جز پیروزی ایران ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون تردید، ملت ایران بزرگ‌تر از آن است که تحریم‌ها بر اراده او فائق آید و بارها این موضوع را ثابت کرده است.

بروجردی با بیان اینکه البته تحریم، ظلم است و باید در مقابل ظلم ایستاد و مبارزه کرد، تبیین کرد: براساس ماده 4 «ان‌پی‌تی»، باید دانش هسته‌ای در اختیار ایران قرار می‌گرفت، اما نه تنها چنین چیزی محقق نشد، بلکه ما را تحریم هم کردند که این اوج دشمنی با یک ملت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تعبیر رهبری در مذاکرات هسته‌ای با عنوان «نرمش قهرمانانه» افزود: این موضوع بی‌حکمت نیست و نشان از آن دارد که ما قهرمانیم و در مقابل غرب پیروز شده‌ایم.

این مسئول با تأکید بر اینکه البته با توافق بد مخالفت می‌کنیم و اجازه بازدید از مراکز نظامی را نیز نخواهیم داد، خطاب به دشمن تأکید کرد: ما به شما بی‌اعتمادیم، چراکه خباثت شما به ما ثابت شده است.

* ایران اسلامی در موضوع هسته‌ای دنبال تفاهم و منطق است

بروجردی با اشاره به مذاکره ولایتی با عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس گفت: در جبهه دیپلماسی، ایران زیر بار زیاده‌خواهی عراق نرفت و با این استدلال که قرارداد 1975 الجزایر توسط صدام پاره شده، مانع از این نشد که ایران از حقوق خود کوتاه بیاید.

وی افزود: برخی در آن مقطع گفتند که صدام دیوانه‌ای بیش نیست، بهتر است کوتاه بیاییم و اروند را به آنها بدهیم، تا دوباره به ما حمله نکند، اما آقای ولایتی گفت که «من حاضر نیستم پای چنین سندی را امضا کنم» که امام راحل نیز از موضع ایشان حمایت کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسئله هسته‌ای و مذاکرات اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن فهمید که ایران دنبال تفاهم و منطق است نه بمب هسته‌ای و این یک حُسن بزرگ در مذاکرات است.

وی با بیان اینکه ما معتقد نیستیم که بمب هسته‌ای قدرت یک کشور را بالا می‌برد، نمونه آن را پاکستان دارای بمب هسته‌ای دانست که نمی‌تواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

بروجردی متذکر شد: این در حالی است که وقتی پهپاد آمریکا وارد خاک ایران شد، جوانان این مملکت آن را بر زمین نشاندند، وقتی آمریکا یادداشت رسمی داد که این پهپاد از آن آمریکاست، ایران حاضر به پس دادن آن نشد و با مهندسی معکوس نوع ایرانی «آر کیو 170» را ساخت.

وی بیان کرد: ما با دریافت فناوری این پهپاد، 20 سال به لحاظ تکنولوژی جلو افتادیم که این امر نیز ناشی از توکل به خدا بوده و هست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان رعایت خطوط قرمز نظام را در جهاد دیپلماتیک مهم دانست و تأکید کرد: ما  هر نتیجه‌ای را از مذاکرات قبول نداریم، بلکه باید این مذاکره به حفظ عزت و اقتدار ایران بینجامد.

مرجع : فارس
کد مطلب : ۴۵۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.