۰

پیامی برای اردوغان؛ یا قانونی عمل کن یا استعفا بده

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
پیامی برای اردوغان؛ یا قانونی عمل کن یا استعفا بده
«دولت باغچه لی» در مصاحبه با روزنامه ملیت، خروج «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از محدوده قانون اساسی را یکی از دلایل اصلی کاهش رای حزب عدالت و توسعه دانست.

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه، با یادآوری ضرورت ائتلاف احزاب پیروز انتخابات برای تشکیل دولت جدید، گفت: ابتدا باید حزب عدالت و توسعه برای تشکیل دولت ائتلافی با احزاب جمهوری خلق و دموکراتیک خلق ها که در چارچوب روند راه حل مساله کردی با آنها وارد اتحاد گفتمان شده بود، اقدام کند. در صورت عدم تحقق ائتلاف ها برای تشکیل دولت جدید، به هیچ وجه خواهان ایجاد هرج و مرج و بروز بحران در کشور نیستیم؛ در چنین شرایطی ما نیز شروط خود را مطرح خواهیم کرد؛ اگر این شروط مورد قبول واقع نشود ما نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم شد.

رئیس حزب حرکت ملی گرای با تاکید بر اینکه این حزب با تشکیل دولت اقلیت موافقت نخواهد کرد، ادامه داد: به هیچ وجه همکاری حزب حرکت ملی گرا با حزب دموکراتیک خلق ها در راستای یک هدف مطرح و قابل بحث نیست؛ درهای حزب ما بر روی این گزینه کاملاً بسته است؛ ما حزب دموکراتیک خلق ها را نادیده می گیریم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۵۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.