۰

هشدار فرانسه به گوگل

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
هشدار فرانسه به گوگل
از بیش از یک سال پیش اتحادیه اروپایی گوگل را مجبور کرد تا در صورت دریافت درخواست هایی از سوی کاربران برای حذف برخی لینک ها از جستجوگر گوگل موضوع را بررسی و در صورت امکان با آن موافقت کند. هدف از این کار پاک کردن سوابق منفی و نامناسب شهروندان عضو اتحادیه اروپایی از گوگل اعلام شده است.

البته از زمان اعمال این درخواست توسط گوگل نقدهایی هم به موضوع وارد شده و بسیاری از حقوق دانان معتقدند با این کار افراد متخلف و جانیان هم می توانند سوابق تخلفاتشان را از گوگل حذف کنند.

در مقابل برخی دول اروپایی می گویند حذف این سوابق از نسخه های اروپایی جستجوگر گوگل کافی نیست و فرایند حذف باید در مورد کل این جستجوگر صورت بگیرد تا کاربران در سراسر دنیا به داده های نامناسب مذکور دسترسی نیابند.

رگولاتوری فرانسه موسوم به CNIL با صدور بیانیه ای اعلام کرده که اگر گوگل ظرف ۱۵ روز با درخواستش موافقت نکند، ممکن است با تحریم مواجه شود. این امر فشار بر گوگل برای تبعیت از درخواست طرف اروپایی را افزایش داده است.

بر اساس حکم دیوان دادگستری اروپا شهروندان اروپایی می توانند از موتورهای جستجو بخواهند تا سوابق مربوط به آنها را که قدیمی و نامربوط بوده و به حسن شهرتشان لطمه می زند، پاک کنند. این امر به حق فراموش شدن مشهور شده و علاوه بر گوگل، یاهو و بینگ نیز مجبور به تبعیت از آن هستند. گوگل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۵۳۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.