۰
سخنرانی رییس​جمهور در بیرجند؛

روحانی: تورم 40درصدی به 17درصد رسیده

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
روحانی: تورم 40درصدی به 17درصد رسیده
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در جمع اقشار مختلف مردم بیرجند با تشکر از استقبال پرشور و گرم مردم خراسان جنوبی و بیرجند اظهار کرد: از ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم که در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق به خاندان رسالت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، پیامبر اسلام، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که فخر همه ایرانیان است اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.

وی با بیان این‌که اگرچه خراسان به بخش شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم می‌شود، اما هر سه خراسان، رضوی و در پناه امام هشتم هستند، افزود: امام رضا (ع) فخر همه ما ایرانیان است و استان‌های خراسان این افتخار را دارند که در پناه علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) هستند.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که امروز اول ماه ربیع‌الاول و روز هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مکه به مدینه است، گفت: مبدا تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی اکرم از شهر مکه به مدینه است که این هجرت داستان‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد و آنقدر با اهمیت است که مبدا تاریخ اسلام نه ولادت و نه رحلت پیامبر است، بلکه مبدا تاریخ اسلام، هجرت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفته است.

روحانی با بیان این‌که ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، تصریح کرد: اگر دنیا برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارد و امشب نیز شب میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است مبدا تاریخ ما مسلمانان چه هجری شمسی و چه هجری قمری هر دو هجرت پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در جمع مردم خراسان جنوبی افزود: از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم؛ اولی تورم بالای ۴۰ درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسوولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و از ۴۰ درصد به مرز ۱۷ درصد رسانده ایم.



رییس جمهوری گفت: امروز افتخار دارم در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم، بر اساس آماری که دیشب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، در سه ماهه دوم نیز، کشور دارای رشد مثبت است.

روحانی با بیان این که ما مجموعا در ۶ ماهه اول دارای ۴ درصد رشد هستیم، افزود: این را با سال ۹۱ مقایسه کنید که ۶.۸ رشد منفی داشتیم، در سال ۹۲ هم رشد منفی داشتیم البته مقداری کمتر از سال ۹۱ و امسال بعد از دو سال، اولین سالی هست که دارای رشد مثبت هستیم و در ۶ ماهه اول دارای ۴ درصد رشد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی کشوری دو سه ماه پشت سر هم رشد دارد، به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیزمان هستیم.

روحانی تصریح کرد: من به ملت بزرگ ایران هم به خاطر آغاز ماه ربیع المولود و هم به خاطر هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که در روز اول ماه ربیع انجام گرفت و هم به خاطر دو سه ماهه پشت سر هم رشد اقتصادی مثبت، به ملت تبریک می گویم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بدانید تمام پیشرفت کشور ما در این ۱۶ ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است، دولت به عنوان خادم شماست، دولت به دنبال آن است تا اهداف، مطالبات و نظرات شما را با کمک، همت و هدایت شما به پیش براند. اگر ما امروز پیشرفت داریم، پیشرفت شما مردم عزیز و کوشای ایران عزیز است.

روحانی اضافه کرد: ما امروز بحمد الله (همین آمار دیشب بانک مرکزی نشان می دهد) در زمینه نفت و گاز پیشرفت قابل ملاحظه داریم. در زمینه معادن و صنعت، در زمینه خدمات دارای پیشرفت هستیم و در زمینه کشاورزی دارای حرکت و پیشرفت هستیم.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: حتی در زمینه مسکن که حرکتی نداشتیم، الحمدلله امسال بعد از ۶ ماه حرکت در بخش ساخت و ساز به برکت بودجه های عمرانی که امسال اختصاص دادیم، این حرکت در زمینه ساخت و ساز هم آغاز و شروع شده است.

روحانی یادآور شد: می دانید که امسال تا کنون، نسبت به ۹ ماهی که گذشته است برای بودجه عمرانی استان ها، ۹۴ درصد بودجه را پرداخت کرده ایم. این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است.


رشد تولید گاز تا پایان سال روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزوده می شود

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است و ما حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال جاری در ۹ ماه پرداخت کردیم که این رقم در سال های گذشته نیز بی سابقه بوده است که در ظرف ۹ ماه یک حرکت خوبی به جلو در زمینه عمران و آبادانی کشور و استان ها آغاز شده است.

روحانی با بیان این که ما در زمینه نفت و گاز امسال حرکت خوبی داریم، اظهار داشت: در زمینه گاز رشد بسیار خوبی تا امروز و انشالله تا پایان سال خواهیم داشت. تا پایان سال رشد تولید گاز ما روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزوده خواهد شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در زمینه نفت گرچه شرایط جهانی و به ویژه توطئه برخی از کشورها، قیمت نفت را کاهش داده است اما به حول و قوه الهی ما از این مشکلات به همت شما مردم، با تلاش و کوشش شما مردم به خوبی عبور خواهیم کرد.



قیمت نفت به صورت فعلی باقی نمی ماند


روحانی افزود: قیمت نفت هم به صورت فعلی باقی نمی ماند، هر چه هم که توطئه کنند، بالاخره افق آینده ما روشن است.

وی با تاکید بر این که ملت ما در تمام صحنه ها پیروز خواهد بود، یادآور شد: این یک شرط بیشتر ندارد، امیدمان را حفظ کنیم، وحدت و انسجام و یکپارچگی مان را روز به روز بیشتر کنیم و در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم.



مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم

رییس جمهوری افزود: ما همه اهل یک کشور هستیم، ما همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم، ما همه زیر خیمه اسلام و زیر خیمه ایران زندگی می کنیم، ما همه به قانون اساسی مان، به رهبری مان، به وحدت و انسجام مان پایبند هستیم، مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم، این جناح و آن جناح و راست و چپ و این سمت و آن سمت، این مذهب و آن مذهب و این دین و آن دین را کنار بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: ما همه افتخارمان آن است که مسلمانیم و افتخارمان آن است که ایرانی هستیم.

رییس جمهوری با تاکید بر وحدت، اتحاد، یکپارچگی، برادری و اخوت گفت: یک کسی، یک گروهی یک فردی سه سال پیش، چهار سال، پنج سال پیش، ۱۰ سال پیش،۱۵ سال پیش ... این قدر لکه های سیاه را نگه نداریم، خود آفتاب لکه سیاه را سفید می کند. بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی روی این پیراهن سفید اسلام و ایران است را بزداید، هی به آن لکه سیاه اشاره نکنیم، به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۵۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.