۱

استقبال سازمان جهانی کار از پیشنهاد ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
استقبال سازمان جهانی کار از پیشنهاد ایران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان در حاشیه یکصد وچهارمین کنفرانس بین المللی کار با گای رایدر مدیرکل سازمان بین المللی کار دیدار و گفت و گو کرد.

وی ضمن دعوت از گای رایدر برای سفر به ایران پیشنهاد کرد کنفرانس آینده منطقه‌ای کار در ایران برگزار شود که این پیشنهاد مورد استقبال مدیرکل سازمان بین المللی کار قرار گرفت.

ربیعی در این دیدار ضمن بررسی و تحلیل اوضاع منطقه خاورمیانه، از معضل بیکاری جوانان کشورهای منطقه و سرخوردگی آنان در کشورهای اروپایی به عنوان گروه‌های هدف تکفیری و تروریست، به ویژه داعشی‌ها و تقویت پایگاههای تروریستی ابراز نگرانی کرد.

وزیر کار در ادامه تقویت کمک فنی سازمان بین المللی کار در جهت توسعه اشتغال را خواستار شد و با اشاره به تجارب بین المللی ایران در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و کارآفرینی خاطرنشان کرد: امروز ایران به الگوی منطقه تبدیل شده و سازمان بین المللی کار می تواند از این فرصت در جهت کمک به کشورهای منطقه استفاده کند.

ربیعی با اشاره به ترویج و گسترش روحیه سه جانبه‌گرایی در تعیین دستمزد، پیشی گرفتن دستمزد بر تورم طی دو سال گذشته،توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و آزادی تشکل‌ها گفت: دولت تلاش می‌کند سطح معیشت کارگران را بهبود بخشد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز ضمن استقبال از طرح برگزاری کنفرانس آینده کار در ایران، تحلیل‌های ارائه شده از سوی وزیر کار کشورمان را تایید و اظهار کرد: این سازمان آماده همکاری با کشورها در جهت حل مشکلات است.

گای رایدر از رشد همکاری‌های فنی ایران در کشورهای منطقه ابراز خرسندی کرد و افزایش این همکاری‌ها را خواستار شد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ایران در خصوص تشکل‌های کارگری، مساعدت و همیاری بیشتر کشورمان در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۵۴۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.