۱

انتقاد صریح یک مرجع تقلید از صدا و سیما

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
انتقاد صریح یک مرجع تقلید از صدا و سیما
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر شنبه در دیدار سردار اشتری اظهار داشت: کار نیروی انتظامی بسیار حساس است و در بعدهای مختلف کشور موثر است و هر اقدامی برای تأمین امنیت کشور عبادت محسوب می‌شود.
 
وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر و احترام به ارزش‌ها باید در مملکت وجود داشته باشد، افزود: نباید برخورد با بدحجابان تا این اندازه طول می‌کشید و باید در همان ابتدا نهادهای مربوطه نسبت به وظایف خود در این باره عمل می‌کردند نه این که هر نهادی وظیفه خود را به گردن دیگری بیاندازد.
 
عفاف با حجاب متفاوت است
استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بنده معتقد هستم نباید عفاف و حجاب را یکسان دانست زیرا عفاف با حجاب کاملا متفاوت است و از نظر عفاف ما بحثی نداریم، تصریح کرد: زنان ایران دارای عفاف هستند و همان طور که دیدیم در انقلاب اسلامی سهم زنان از مردان کمتر نبود.
 
وی ابراز کرد: مردم خون و جان خود را در راه خدا دادند و این نشان می‌دهد آماده پذیرش معارف اسلامی هستند.
 
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: نیروی انتظامی باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر افراد بدحجاب به خصوص در تابستان و در مکان‌هایی با مسافران زیاد، بیشتر اقدام کند.
 
کوتاهی برخی مسئولان در برخورد با بدحجابی
وی افزود: بدحجابی در جامعه وجود دارد اما در برخورد با بدحجابان و عمل به برنامه‌های طراحی شده در این باره برخی مسئولان مربوطه نظر منفی داشتند و برخی نیز وظیفه خود را به گردن نهاد دیگر انداختند.
 
این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: باید برای رفع بدحجابی در کشور دولت از خودش شروع کند به این ترتیب که دستورالعملی به همه نهادها و مراکز خود ابلاغ کرده و در آن قید کند که با کارمندان بدحجاب برخورد می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه در حیطه بدحجابی صدا و سیما مقصر است، گفت: نشان دادن برخی فیلم‌ها در صدا و سیما موجب می‌شود برخی بانوان به بدحجابی تشویق شوند.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان این که امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است، افزود: کار نیروی انتظامی ابعاد مختلفی دارد و تأثیرگذار و نقش‌ آفرین است.
 
ایران دارای امنیت بسیار زیادی است
این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: در هیچ یک از کشورهای منطقه همچون ایران امنیت برقرار نیست.
 
وی اظهار کرد: بعد از فتنه ۸۸ به ۲۰ استان کشور سفر کردم و با مردم و نهادها و مراکز مختلف استان‌ها دیدار و گفتگو کردم و این کار بسیار موثری بود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۵۴۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.