۰

نامه اعتراضی یک کاریکاتوریست به روزنامه وطن امروز + توضیحات وطن امروز

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۳
جناب آقای مهرداد بذرپاش
مدیر مسوول محترم روزنامه وطن امروز

با توجه به انتشار بدون اجازه کاریکاتور من در روزنامه وطن امروز روز شنبه مورخ ۲۳ خردادماه ۹۴ که مصداق یک عمل غیر اخلاقی و سوء استفاده از اثر محسوب می شود، تذکر چند نکته را ضروری می دانم و اگرچه امیدوار نیستم، اما رسما می خواهم طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات توضیحات من در صفحه اول شماره آتی روزنامه درج شود.

۱- طرح اصلی کاریکاتور مهدی هاشمی برای روزنامه شرق و برای انتشار در صفحه اول این روزنامه در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ طبق سفارش خود آن دوستان به آن روزنامه ارايه شد که متاسفانه همکاران من در روزنامه شرق با ایجاد تغییراتی اقدام به چاپ آن کردند که این اقدام دور از اخلاق حرفه‌ای رایج در مطبوعات بود.

۲- اعتراض من به همکاران روزنامه شرق فقط و فقط نسبت به این رفتار غیر حرفه‌ای بود که در صفحه‌های شخصی خودم در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردم و تاکیدم این بود که دوستان اگر طرح مرا نپسندیده بودند باید آن را کنار می گذاشتند، نه اینکه بدون هماهنگی من آن را با دستکاری منتشر کنند. بازهم تاکید می کنم این اعتراض، فقط در فضای هنری- صنفی بود و بس.
۳- روزنامه شما در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ اقدام به بازنشر این طرح در راستای پیشبرد اهداف و خط‌‌‌ مشی سیاسی رسانه ای خود کرده است که باز هم بدون اجازه من بوده و این بار خطای بس بزرگتری رخ داده. چراکه اگر همکاران من در شرق طرح مرا دستکاری کردند، شما در روزنامه وطن امروز من و اعتبار حرفه ای ام را برای اهداف سیاسی خود هزینه کرده اید.

۴- یادآوری می‌کنم حق مالکیت این طرح برای روزنامه شرق محفوظ است و هر گونه استفاده سیاسی از این طرح هیچ ربطی به من ندارد و از این که اعتراض صنفی و هنری من تبدیل به فرصتی برای تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی شده بسیار متاسفم. چرا که به این شعر مشهور باور دارم که: غیر از هنر که تاج سر آفرینش است؛ دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.


با احترام
شهاب جعفرنژاد
طراح- کاریکاتوریست


جوابیه وطن امروز:


پیرو ادعای طرح شده از سوی جناب شهاب جعفرنژاد درباره «انتشار بدون اجازه کاریکاتور مهدی رفسنجانی» در «وطن امروز»، هرچند برای بازنشر کاریکاتور مذکور به علت اینکه طراح بدون هیچ قید یا منع خاصی آن را در فضای مجازی و به صورت عمومی منتشر کرده، مطابق قانون نیاز به اجازه نیست، با این حال برای انتشار این کاریکاتور در تماس تلفنی سرویس عکس روزنامه، طراح مزبور مراتب رضایت خود را از چاپ این کاریکاتور در «وطن امروز» اعلام داشته است و ادعای ایشان جای تعجب و تأسف دارد.
جهت اطلاع نامبرده، همچنین لازم به ذکر است که جناب «مهرداد بذرپاش»، «مدیرمسؤول» روزنامه «وطن امروز» نیستند.


روابط عمومی وطن‌امروز
مرجع : پارسینه
کد مطلب : ۴۵۴۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.