۱

رايانه صدر اعظم آلمان هک شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
رايانه صدر اعظم آلمان هک شد
به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، روزنامه آلماني «بيلد» در شماره روز گذشته خود نوشت ماه مه (اردیبهشت) گذشته، هکرها رايانه آنگلا مرکل، صدر اعظم اين کشور را در ساختمان «بوندستاگ» - پارلمان - مورد حمله اي بي سابقه قرار دادند.

بر اساس اين گزارش، حمله هکري اخير که با ورود به رايانه مرکل، پارلمان آلمان را مورد هدف قرار داد، از آن چه گمان مي رفت، شديد تر و گسترده تر بوده است. به نوشته روزنامه بيلد، حتي سرويس هاي امنيتي پارلمان نیز نتوانستند به راحتي آن را دفع کنند.

بر اين اساس، هکرها به مدت چند هفته توانستند وارد شبکه رايانه اي شده و اطلاعاتي را به دست آوردند.

به نوشته روزنامه بيلد که منبع خبري خود را ذکر نکرده است، هکرها بيشتر وارد رايانه اي شدند که مرکل در ساختمان پارلمان مورد استفاده قرار مي داد. اين رايانه يکي از نخستين رايانه هايي است که بدافزاري از نوع «اسب تروا» در آنها کشف شد.

سخنگوي حزب «CDU» - حزب محافظه کار آنگلا مرکل - در واکنش به خبر هک شدن رايانه وي اظهار داشت نه اين خبر را رد مي کند و نه تاييد.

ماه ژانويه گذشته (دی ۹۳) نيز پايگاه هاي اينترنتي متعلق به مرکل و پارلمان مورد حمله هکري قرار گرفته بود. در آن زمان، هکرهاي روس مسئوليت اين حملات را به عهده گرفتند.

مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۴۵۵۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.