۱

علت کمردرد از دیدگاه طب سنتی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
علت کمردرد از دیدگاه طب سنتی
یک متخصص طب سنتی با برشمردن علائم انواع کمردرد گفت: کمردرد به علت سوء مزاج ساده و بلغمی و تجمع باد در کمر بروز می کند و گاهی نیز بیماری‌های کلیوی و ریوی عامل آن هستند.

غلامرضا کرد افشاری، گفت:‌ از دیدگاه طب سنتی علت کمردرد می‌تواند سوء مزاج ساده در کمر باشد.

وی ادامه داد: مثلاً ممکن است فردی روی زمین سرد دراز کشیده باشد و پس از بلند شدن احساس درد در کمر و ستون فقرات کند. در این حالت نیز فرد دچار سوء مزاج ساده سرد شده و درد کمر به این علت ایجاد شده است.

کردافشاری گفت:‌ اما در سوء مزاج مادی، بلغم خام در ستون فقرات تجمع می‌یابد یا از قسمت‌های دیگر بدن به ناحیه کمر می‌رود و عضلات و رباط‌های این ناحیه را درگیر می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت:‌ در حالت دیگر ممکن است تجمع باد در ناحیه کمر باعث ایجاد درد شده باشد. همچنین گاهی اوقات به دلیل برداشتن بار سنگین یا حرکات نادرست و قوز کردن فرد دچار کمردرد شود گاهی نیز کمردرد مشارکتی است، به طوری که درد کلیه بیماری‌های رحم یا حتی بعضی بیماری‌های ریه باعث احساس درد در کمر می‌شوند.

وی در مورد علائم کمردرد گفت: اگر درد همراه با احساس سنگینی در کمر نباشد و با حرکت، ماساژ و ورزش کمتر شود علتش سوء مزاج فرد بوده و در حالت استراحت و در شب با سرما دردش بیشتر می‌شود.

وی افزود: اما اگر درد همراه با احساس سنگینی در کمر باشد و فرد با خوردن غذاهای سرد و بلغمی دچار درد شود یکی از علائمش افزایش درد به دلیل خوردن این مواد است.

کردافشاری گفت: اگر درد جابه‌جا شونده باشد و احساس سنگینی در کمر فرد کمتر باشد درد بیمار با گرم کردن و بستن کمر کاهش یافته با خوردن غذاهای نفاخ تشدید می‌شود در چنین شرایطی علت درد تجمع باد در کمر است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۴۵۵۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.