۰

حکم عربستان برای ماموران فرودگاه جده نهایی نیست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه مراسم ترحیم پدر رئیس سازمان حج و زیارت درباره پیگیری‌های ایران به دنبال صدور حکم دادگاه بدوی عربستان درباره دو مامور متعارض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اظهار کرد: هنوز تکلیف روشن نیست، تا چند روز دیگر دادگاه دیگری در عربستان برای این موضوع برگزار می‌شود تا آن موقع باید صبر کنید.

وی اضافه کرد: ایران در دادگاه قبلی درخواست تجدید نظر داده و باید به حکمی که قبلا صادر شده رسیدگی شود؛ با این حال هنوز این حکم نهایی نشده است.

به گزارش ایسنا‌، دادگاه بدوی عربستان روز چهارشنبه دومین جلسه رسیدگی به پرونده دو مامور سعودی را که در فرودگاه جده قصد تعرض به دو نوجوان ایرانی را داشتند برگزار کرد و حکم چهار سال حبس و هزار ضربه شلاق را برای آنها صادر کرد.

مقامات ایران پس از انتشار اخباری درباره این حکم آن را تکذیب و اعلام کردند «هنوز گزارش رسمی از نتیجه دادگاه دریافت نشده است».

دولت ایران که پس از بروز این اتفاق در هشتم فروردین ماه امسال عمره را به حالت تعلیق درآورد، شرط از سرگیری عمره و اعزام زائران ایرانی به عربستان را عذرخواهی رسمی دولت این کشور و همچنین اجرای حکم اشد مجازات برای آن دو مامور پلیس اعلام کرده بود.

دولت عربستان تاکنون به صورت رسمی از ایران برای این اتفاق عذرخواهی نکرده و حکمی که روز چهارشنبه صادر کرد برخلاف تاکید ایران بوده است.

حکمی که اکنون مقامات ایرانی آن را غیرنهایی می‌خوانند، در حالی صادر شد که سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفته بود «نهادهای ذی‌ربط عربستان طبق قانون مسئول هستند تا متهمان این حادثه را به اشد مجازات برسانند و تمام اقشار جامعه مسلمان عربستان نیز چنین جنایات شنیعی را محکوم می‌کنند.»

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی و امور ایرانیان وزارت خارجه نیز پس از دادگاه نخست که دوشنبه هفته پیش در جده برگزار شد،‌ گفته بود: «دادستان در نخستین دادگاهی که برگزار شده است، با توجه به نوع جرم اتفاق افتاده درخواست مجازات اعدام برای خاطیان کرده است. این رأی باید در دادگاه بعدی مورد تصمیم قرار بگیرد.»
کد مطلب : ۴۵۶۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.