۰

استخر ۲۰ هزار تومان، مواد ۲ هزار تومان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
مجيد ابهري افزود: متاسفانه به خاطر برنامه‌ريزي مافياي بين‌المللي و جنگ نرم عليه ايران، نوجوانان و جوانان ما هدف اصلي عاملان و قاچاقچيان مواد مخدر در کشور قرار گرفته‌اند. همچنين با توجه به مبارزه پليس مبارزه با مواد مخدر و دستگيري‌هاي گسترده مافياي مواد، هر روز مواد مخدر جديدي با نام و شکل جديد براي جوانان عرضه مي‌شود، در حالي که اين مواد داراي ريشه مشترک هستند و از آمفتامين و متافتامين درست مي شوند.

استاد دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به نقش رسانه‌ها در پيشگيري از اعتياد گفت: از رسانه‌ها انتظار مي‌رود تا در زمينه اطلاع‌رساني از آسيب‌هاي مواد مخدر صنعتي و شيميايي پيشگام باشند و پليس و ساير ارگان‌ها را در اين زمينه ياري کنند.

وي با اشاره به تبليغات دروغي که در اين زمينه براي چاقي، لاغري،قواي جنسي، شادي، هيجان و غيره از سوي شبکه هاي ماهواره‌اي، اينترنت و فضاي مجازي انجام مي شود، اظهار داشت: اين درحالي است که ۹۰ درصد داروهاي تبليغي در اين شبکه ها و ماهواره ها براي لاغري و غيره از مواد مخدري مانند شيشه تهيه مي‌شوند.

اين استاد دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينکه جوانان به ويژه دختران فريب تبليغات غلط را مي‌خورند، ادامه داد: نبايد اطلاع‌رساني‌ها در اين زمينه در مدت زمان محدود و تنها با برگزاري چند همايش و نشست انجام شود. بلکه بايد دوره‌ها و کلاس‌ها آموزشي به صورت وسيع و رايگان در سطح کشور برگزار شوند.

ابهري اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را در گرو مشارکت مردم و فرهنگ‌سازي است، افزود: بايد مرزهاي گسترده با همسايه هاي شرقي کنترل شود، مرز افغانستان با ايران، عامل عرضه مواد مخدر زياد به کشور است .

وي، آموزش و اطلاع‌رساني براي بالا بردن سطح نشاط و رفاه اجتماعي را نيز در امر اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر مفيد دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما براي تفريحات بايد کلي هزينه پرداخت کرد، به عنوان مثال جواني که مي‌خواهد به شنا برود بايد بالاي ۲۰ هزار تومان براي هر جلسه پرداخت کند، اما سه چهار نفر ديگر دو هزار تومان مي‌دهند و شيشه مي‌کشند و اين طوري براي خود تفريح مي‌کنند.

استاد دانشگاه شهيد بهشتي تصريح کرد: افرادي که معتاد هستند، بايد بدانند که مواد مخدر موجود در بازار کشور تقلبي است از مدفوع انسان، اسيدها، سيانور، مواد لوله بازکن و غيره مخلوط شده و ماده مخدر درست مي شود که در بروز مرگ‌هاي آني و بيماري‌هاي مزمن موثر است.

ابهري درباره تاثيرپذيري و نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مقابله اظهار داشت: بايد تمام امکانات دولتي و خصوصي در اختيار ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به بخش‌هاي تخصصي، مطالعاتي، هماهنگي و ايجاد انسجام در سياست‌گذاري‌ها و اجراي برنامه‌هايي که به عهده دارد، قرار گيرد، زيرا اين ستاد هدايت‌گر اجتماعي شدن مقابله با اعتياد است.

وي خاطرنشان کرد: از رسانه ها نيز انتظار مي‌رود تا در زمينه اطلاع‌رساني عوارض و آسيب‌هاي مواد مخدر صنعتي و شيميايي پيشگام باشند و پليس و ساير ارگان‌ها را در اين زمينه ياري کنند.
کد مطلب : ۴۵۸۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.