۱

چه فیلم‌هایی در رمضان روی پرده می‌روند؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
چه فیلم‌هایی در رمضان روی پرده می‌روند؟
هرچند در گذشته سینماگران بر این باور بودند که اکران ماه مبارک رمضان از جمله اکران های سوخته برای سینما به شمار می رود و مردم در این ماه کمتر به سینما می روند، اما طی سال های اخیر بعد از اجرای طرح اکران رمضان و اجازه ادامه نمایش فیلم ها در سینماها تا نیمه شب و گاهی تا نزدیک به سحر، مخاطبان و علاقه مندان به سینما در این ماه بیشتر از گذشته به سینما می روند. همین مساله سبب شده تا سینماگران برای نمایش فیلم های خود در ماه مبارک رمضان مشتاق تر باشند و امسال هم چند فیلم قابل اعتنا به اکران رمضان پیوسته اند.

از جمله فیلم هایی که در اکران رمضان ۹۴ در سینماهای تهران اکران شود می توان به «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده، «عصر یخبندان» به کارگردانی محسن کیایی، «از رییس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی و «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی اشاره کرد. البته فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی نیز از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در گروه «هنر و تجربه» اکران می شود. البته اکران فیلم های یاد شده از سوم تیرماه آغاز می شوند.

همچنین سینماداران در طول یک ماه مبارک رمضان تخفیف هایی را برای بلیت سینماها در نظر گرفته اند که شامل سینماهای ممتاز ۲ هزار تومان و درجه یک به مبلغ یک هزار تومان است.

در این گزارش می توانید درباره فیلم هایی که در اکران رمضان روی پرده سینماها می روند، بخوانید:

«گینس»

فیلم سینمایی «گینس» اولین تجربه کارگردانی محسن تنابنده در سینما است. در این فیلم طنز بازیگرانی چون رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده بازی کرده اند.

در خلاصه داستان «گینس» آمده است:

فردین: گینس سیخی چنده!؟ پول کجاست اینو بگو؟

غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره... میدونی کیا اسمشون تو گینسه... علی دایی... رضا زاده... جنیفر لوپز.

فهرست عوامل اصلی این پروژه عبارتند از کارگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محسن تنابنده، احمد رفیع زاده، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه: مجید شهبازی، طراح لباس: سحر شهامت، مدیر تولید: حسن مصطفوی، دستیار اول کارگردان: مصطفی تنابنده.

«عصر یخبندان»

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی از جمله فیلم هایی است که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. سحر دولتشاهی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. همچنین نیما جعفری جوزانی نیز برای «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین بهترین تدوین را دریافت کرد.

در خلاصه داستان «عصر یخبندان» آمده است: در «عصر یخبندان» خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند.

بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم نگاهی به معضلات اجتماعی و خانوادگی دارد.

«از رییس جمهور پاداش نگیرید»

«از رییس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۷ ساخته شد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسن معجونی، آتیلا پسیانی، آشا محرابی، بهمن زرین پور، صابر ابر، اصقر نقی زاده، رضا بهبودی و احمد آقالو حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم طنز آمده است: يكی از مديران ارشد به صورت كاملا اتفاقی به سفر حج می‌ رود و در اين سفر اتفاقاتی برايش می ‌افتد كه ظاهرش خوشايند نيست، اما همه اين اتفاقات ناخوشايند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پيدا كند.

این فیلم سینمایی در سال ۸۸ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد و در طول این سال ها با تغییرات زیادی که روی فیلم انجام شد وعده داده می شد که فیلم اکران می شود.

«یاسین»

فیلم سینمایی «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی نیز از جمله فیلم هایی است که در ماه مبارک رمضان اکران می شود. این فیلم سینمایی نیز اجتماعی است و داستان پدری را روایت می کند که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است، سعی در رانت خواری و بهره برداری های مادی و معنوی به نفع خودش را دارد که در این میان اتفاقاتی می افتد و مسیر پدر عوض می شود...

حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، یوسف مرادیان، آزاده شمس، رضا توکلی، حسین سلیمانی، طوفان مهردادیان، احمد مهیاری، رخساره شجاع‌الدین، جعفر کرمی و... و. در این فیلم بازی کرده اند.

«اعترافات ذهن خطرناک من»

اما سینمای ایران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در ماه مبارک رمضان، میزبان فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی است.

داستان این فیلم در ٢٤ ساعت مى گذرد و داستان مردى است كه یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد. هومن سیدی نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده دارد.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار اشاره کرد. این فیلم نیز سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و برخی منتقدان آن را مثبت ارزیابی کردند.

همچنین فیلم های «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم، «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان، «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان که این روزها روی پرده هستند به اکران خود در سینماها ادامه می دهند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۶۱۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.