۱

تقابل روسیه با آمریکا ساختگی است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۱
تقابل روسیه با آمریکا ساختگی است
میخائیل خودروفسکی، یکی از غول‌های نفتی روسیه طی سخنرانی خود در اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: تقابل فعلی روسیه با غرب قطعا ساختگی است. بد شدن روابط مسکو و واشنگتن از سوی کسانی تقویت می‌شود که می‌خواهند در قدرت بمانند.

خودروفسکی ادامه داد: آنها شدیدا به تصویری از دشمن نیاز دارند تا بتوانند مانع توجه عوام به فساد و ناکارآمدی موجود در طبقه حاکم شوند.

امپراتوری خودروفسکی که شامل شرکت نفتی روسی یوکوس نیز می‌شد بیش از قطر نفت خام تولید می‌کرد اما در پی درگیری خودروفسکی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه وی به اتهام فساد مالی و تخلف مالیاتی به زندان افتاد. پوتین در سال ۲۰۱۳ حکم وی را بخشید. در حال حاضر او یکی از سرسخت‌ترین منتقدان پوتین است که در سوئیس زندگی می‌کند.

این غول نفتی در ادامه سخنرانی‌اش اظهار کرد: متاسفانه تا زمانی که پوتین در قدرت است درباره هیچ تغییری در رویکردهای استراتژیک روسیه نمی‌توان صحبت کرد.

وی سپس به انتقاد از سیستم سیاسی روسیه پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر سیستمی در روسیه حاکم است که در آن تمام تصمیمات تنها با اراده یک نفر تغییر می‌کند؛ کسی که توسط هیچ مکانیسمی در داخل سیستم سیاسی کشور کنترل نمی‌شود.

خودروفسکی سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کاندیداتوری برای انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه گفت: من تمایلی ندارم به سوالاتی پاسخ دهم که در حال حاضر از نظر عملی امکان و ارزش ندارند.

اما خودروفسکی خاطرنشان کرد: زود یا دیر تغییر قدرت در روسیه رخ می‌دهد و غرب باید برای کمک به روسیه جهت پیوند خوردن با سیستم جهانی آماده باشد.

این پیوند با جهان می‌تواند با عضویت روسیه در ناتو رخ دهد.

این تاجر روس همچنین به درگیری‌ها در اوکراین اشاره و اظهار کرد: توقف درگیری‌ها در اوکراین احتمالا خواسته پوتین است.

وی سپس به واشنگتن نسبت به ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد و گفت: اکثر روس‌ها معتقدند که درگیری‌ها در شرق اوکراین در حقیقت جنگ بین روسیه و آمریکاست.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۶۲۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.