۱

«عقرب سیاه» محاکمه می شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴
«عقرب سیاه» محاکمه می شود
اولين پرونده از جرايم «عقرب سياه» هنگامي در دايره جرايم مهمه پليس آگاهي خراسان رضوي شکل گرفت که زن جواني در حالي که آثار ضربه چاقو بر بازويش نمايان بود به کارآگاهان اداره جنايي گفت: اوايل شب ششم دي به همراه فرزندان خردسالم در منزل بودم که ناگهان پسري از بالاي ديوار وارد خانه ام شد.

او با چاقو مرا تهديد به مرگ کرد تا طلاهايم را بربايد اما وقتي با مقاومت من روبه رو شد بي رحمانه ضرباتي را با چاقو بر بدنم فرود آورد او حتي به سرقت طلاها و گوشواره هاي من نيز قانع نشد و با چاقو نخ گوشواره هاي دخترم را نيز بريد و آن ها را هم سرقت کرد.

این گزارش حاکي است: در حالي که تحقيقات کارآگاهان در اين باره ادامه داشت. ۲ روز بعد يک زن افغاني پرده از ماجراي هولناک برداشت. اين زن گفت: به همراه فرزندانم در منزل بودم که ناگهان جوان ۱۹ ساله اي چاقويي را زير گلويم گذاشت.

من به شدت ترسيده بودم و از وحشت دستانم مي لرزيد، اما آن زورگير خشن به سرقت طلاهايم اکتفا نکرد و ناجوانمردانه و با تهديد به مرگ مرا مورد آزار قرار داد و از محل گريخت.

اين در حالي بود که شاکيان به خاطر ترس و نقاب «عقرب سياه» نتوانسته بودند او را شناسايي کنند.

بنابراين گزارش، نهم دي نيز پرونده مشابهي به پليس گزارش شد و بدين ترتيب ماجراي سرقت و آزار «عقرب سياه» شکل سريالي به خود گرفت و کارآگاهان پليس آگاهي تحقيقات خود را با تمرکز روي افراد سابقه دار ادامه دادند.

تا اين که آخر دي ماه سال گذشته جوان ۱۹ ساله اي توسط مأموران کلانتري گلشهر در حالي که وارد خانه اي شده بود، دستگير و مشخص شد که او همان «عقرب سياه» است. اگر چه متهم جوان در ابتدا هر گونه ارتکاب جرمي را انکار مي کرد اما وقتي با شاکيان مواجه شد و کارآگاهان پليس نيز پلاک شبيه قلب را که برخي شاکيان وجود آن را در گردن «عقرب سياه» گزارش داده بودند کشف کردند، او ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نديد و در حضور قاضي سيدجواد حسيني (قاضي وقت شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد) به جرم خود اقرار کرد و گفت: معتاد به شيشه هستم و چند فقره سابقه کيفري دارم.

متهم ۱۹ ساله اين پرونده معترف شد: ابتدا نگاهي به داخل منازل مي انداختم و وقتي مطمئن مي شدم مردي در خانه نيست چاقويم را بيرون مي کشيدم و وارد منازل مي شدم تا طلاها را سرقت کنم اما در برخي موارد نيز دچار وسوسه هاي شيطاني مي شدم و طعمه هايم را مورد آزار قرار مي دادم.

بر اساس این گزارش: کيفرخواست ۷ فقره سرقت مقرون به آزار همراه با تهديد چاقو و يک فقره شروع به سرقت مقرون به آزار و همچنين سرقت يک دستگاه موتورسيکلت، ورود به عنف به منزل هنگام دستگيري، حمل و نگهداري مشروبات الکلي، ايراد ضرب و جرح عمدي با چاقو در حالي توسط دادسراي مشهد صادر شد که پرونده اين متهم براي رسيدگي به ۴ فقره آزار و اذيت طعمه هاي خود با صدور قرار عدم صلاحيت به دادگاه کيفري استان خراسان رضوي ارسال شد؛ به همين دليل ديگر اتهامات وي نيز در صلاحيت دادگاه کيفري قرار گرفت و «عقرب سياه» به زودي پاي ميز محاکمه خواهد نشست.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : ۴۶۲۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.