۱

اهانت به رئیس مجلس محکوم و قابل پیگیری است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص مراسم بزرگداشت ۲۷۰ شهید دفاع مقدس گفت: فضای مراسم تشییع پیکر شهدای غواص، فضای معنوی بود که در آن قشرهای مختلف مردمی حضور داشتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی مردم از کسانی که تریبون در اختیار دارند، انتظار دارند که مطالب خارج از نزاکت به زبان نیاورند، زیرا این کار برخلاف ادب اسلامی و سیاسی محسوب می‌شود و در شأن مراسم بزرگداشت شهدا نیست.

وی افزود: اهانت به رئیس قوه قانونگذاری کشور در کنار خانه ملت، محکوم است و نیازمند پیگیری جدی از سوی مسئولان ذی‌ربط است.

بروجردی تصریح کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، وحدت ملی یک موضوع بسیار مهم است که با رفتارهایی مانند اهانت به رئیس یک قوه دچار خدشه می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درخصوص مسائل پیرامون حضور هیات پارلمانی اروپا و پوشش نامناسب یکی از اعضای این هیات در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشت این نماینده زن پارلمان اروپا در ابتدا با پوششی موجه در مجلس حضور یافت، ولی چند لحظه قبل از دیدار با دکتر لاریجانی به صورت ناگهانی و برخلاف پروتکل‌های مربوطه پوشش ظاهری خود را تغییر داد.

وی در این رابطه افزود: البته به مسئولان مربوطه تذکرات لازم درخصوص اتفاق پیش آمده، داده شد.

بروجردی درخصوص انتشار تصاویر این دیدار در برخی از رسانه‌ها گفت: این تغییر پوشش ناگهانی عضو زن پارلمان اروپا، اشتباه بود، اما انتشار تصاویر این دیدار توسط برخی رسانه‌هایی که در آن حضور داشته و از جریان آن حرکت غیرقابل پیش‌بینی باخبر بودند، اشتباه بود،‌ به دلیل اینکه نوعی اشاعه منکر محسوب می‌شود.

در این موارد ، میهمانان خارجی ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی هستند و هنگام ورود به کشور، آداب و قوانین به ایشان اعلام می شود، اما متاسفانه در این دیدار ، این نماینده زن پارلمان اروپا ، چند لحظه پیش از حضور در جلسه ، پوشش سر خود را تغییر داد و با پوششی غیر متعارف حاضر شد.
کد مطلب : ۴۶۶۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.