۰

مقایسه شبکه 4G با 5G

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲
براساس گزارش The Korea Times، نسل پنجم تکنولوژی ارتباطی، شبکه‌ای را بنیان خواهد نهاد که می‌تواند انتقال اطلاعات را با سرعتی تا ۲۰ گیگابیت برثانیه انجام دهد. با این سرعت کاربران می‌تواند فیلم‌های اچ‌دی را در عرض چندثانیه دانلود کنند. در مقایسه، اینترنت ۴G می‌تواند سرعتی تا ۱۵۰ مگابیت برثانیه را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

شبکه ۵G ظرفیت آن را داراست تا بتواند متوسط سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را بر روی بیش از یک میلیون دستگاه مجهز به قابلیت اینترنت اشیا در مساحت یک کیلومتر مربع تحویل دهد.
پیش از عرضه رسمی این قابلیت در سال ۲۰۲۰، ITU اعلام کرده فرایند پذیرش و ثبت دستگاه‌های مختلف به‌منظور سازگاری هرچه بیشتر با قابلیت ۵G از هم‌اکنون آغاز شده است. یکی از موانع پیش‌روی این تکنولوژی، وجود استانداردهای مختلف و البته سازگاری این تکنولوژی با تکنولوژی‌های قدیمی‌تر مانند ۳G و ۴G است. اگرچه اکثر شرکت‌های حاضر در این حوزه بر نیاز به وجود یک استاندارد مشترک متفق‌القول هستند اما توافق بر سر چنین استانداردی، خود زمان‌بر خواهد بود.

این در حالی است که مقامات رسمی کره اعلام کرده‌اند برنامه‌ریزی گسترده‌ای را به‌منظور ارائه پیش‌نمایشی از سرعت اینترنت نسل پنجم در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که در این کشور برگزار خواهد شد انجام داده‌اند.
مرجع : فارنت
کد مطلب : ۴۶۸۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.