۰
نامه یک دانشجوی بورسیه به وزیرعلوم:

البورسیه و ما ادراک ماالبورسیه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
البورسیه و ما ادراک ماالبورسیه
یکی از دانشجویان بورسیه با انتشار نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم نکاتی را درباره وضعیت فعلی این دانشجویان بازگو کرد.

در این نامه که با لحنی عامیانه بیان شده است خطاب به وزیر علوم آمده است:

با سلام

سلامی که معنای حرف «سین» را در سکوت و «لام» را در لال بودنم و «الف» را به معنای آبروی رفته و «میم» را فقط به معنای مرده متحرک بودنم در مقطع دکتری معنا می‌کنم!!!

بله جناب آقای وزیر دیگر خیالم از همه چیز راحت است! من دانشجوی بورسیه‌ام و از نگاه شما آقازاده‌ام اما حالم خوب، خوب است!

خوب بودن از زبان دانشجوی بورسیه‌ای است که تمام مقاطع تحصیلی‌ام را با بهترین رتبه‌ها و در بهترین دانشگاه‌های تهران گذرانده‌ است، اینک اجازه دهید از فوائد بورس شدن و این حال خوبم در اواخر دوره دکتری گزارش دهم.

اکنون آرام شده‌ام! بله آرام شده‌ام! آرامشی که آن را نثار ناآرامی کنون خود می‌دانم، دیگر احساس نمی‌کنم همان دانشجویی هستم که با اشتیاق و دلهره در پناه پشتکار و اراده‌ام، بدون هیچ سهمیه‌ای مقاطع تحصیلی‌ام را سپری نموده‌ام.

البته شرح حالم در «البورسیه و ما ادراک ماالبورسیه» به خوبی تفسیر می‌شود. ای کاش کمی به معنای «البورسیه و ما ادراک ما البورسیه»دقت می‌کردید، آنگاه می‌فهمیدید که معنای بورسیه شدن من چه بوده است؟!!

آقای وزیر فکر می‌کنم در نگاه شما آقا‌زاده هستم، آقازاده‌ای که هنوز درک نکرده‌ام که وابسته به کدام گروه و جناحی بودم و هنوز نیز بی‌خبرم و گام به گام به اتهام آقازادگی‌ام سرخورده و افسرده می‌شوم!!

آقازاده‌ای که از دوره دکتری جز زجر و شکنجه روحی چیزی درک نکردم و اصلا آرامشم را به فقط بهای بورس شدنم گرفتند!

هر چند که در فرهنگ لغت وزارتخانه معطوف به شما، واژگان به معنایی تفسیر می‌شوند که دایره المعارف نویسان نیز در تفسیر واژگانش شگفت زده‌اند! از اطراف زمزمه‌ای می‌شنویم، زمزمه‌ای که گویند: ما بی‌سوادیم! بله آقای وزیر من بی‌سوادم! اگر معنای باسوادی به این است که با پایمال کردن حقوق دانشجویان مظلوم به باسوادی معروف شوم، بله آقای وزیر «من بی‌سوادم» بی‌سوادی که با افتخار در جامعه بین المللی می‌توانم حرفی برای گفتن داشته باشم.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۶۹۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.