۰

۴۰۰ هزار خانه خالی درتهران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۴
بازار مسکن یک معادله چند مجهولی است و بازاری که در آن خانه های خالی غوغا می کند و فقط در شهر تهران ۴۰۰ هزار خانه خالی وجود داره اما از طرف دیگر خیلی ها در حسرت اختیار یک چهاردیواری مانده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پیک بامدادی امروز این موضوع را بررسی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی می گوید : بیش از یک میلیون خانوار در یک اتاق زندگی می کنند و وضع بد مسکن در بسیاری از شهرها بسیار ناراحت کننده است.

عباس آخوندی رونق بازار مسکن را در گرو همکاری نظام بانکی دانست و گفت : در وزارت راه و شهرسازی برای فعال شدن طرح های عمرانی و بخش مسکن مستقل از نظام بانکی اصلا نمی توانیم کاری انجام دهیم و امکان پذیر نیست.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی هم درباره پرداخت نکردن وام شصت میلیونی در بانک ها به دلیل شرایط سختی که بانک مرکزی جلوی راهشان قرار داده است ، می گوید : بعضی از بانک ها پایان سال حسابشان نزد بانک مرکزی قرمز بود ، باید در درجه اول از محل تجهیز منابعشان کسری شان را جبران کنند و طبیعتا بعدا در این زمینه ها می توانند حرکت کنند.

وی در باره نرخ سود وام ها ادامه می دهد: سقف را در این رابطه در سه نقطه برای تهران، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق ۶۰ و ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان درنظر گرفتیم که بدون سپرده گذاری انجام شود و در مرحله فروش اقساطی نرخ ۲۱ درصد است.
کد مطلب : ۴۷۰۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.