۱

دولت سرور رایگان می دهد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
دولت سرور رایگان می دهد
واعظی؛ وزیر ارتباطات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات پس از برگزاری جلسات مکرر تصمیماتی در خصوص واگذاری ایجاد و مدیریت دیتاسنترهای داخلی به بخش خصوصی گرفته ایم که طی مذاکرات مختلف قرار شد بخش خصوصی تهران و کل کشور را با دیتاسنترهای داخلی پوشش دهد.

وی افزود: مدیران دیتاسنترها از پهنای باند با هزینه های بالایی استفاده می کنند که همین امر موجب افزایش قیمت دیتاسنتر و افزایش هزینه برای مدیران سایت هایی که از سرورهای داخلی استفاده می کنند شده است؛دولت نیز قصد دارد با اجرای برنامه هایی از پیش تعیین شده این قیمت را کاهش داده و مشکلات مربوط به هزینه دیتاسنترهای داخلی را به میزان قابل توجهی از بین ببرند.

واعظی اظهار داشت: تا زمانی که دیتاسنترهای بخش خصوص ساخته و تامین شوند صاحبان سایت هایی که از سرورهای خارجی استفاده می کنند می توانند به صورت رایگان از میزبان های داخلی و امکانات موجود بهرمند شوند زیرا در حال حاضر دولت آمادگی ارائه خدمات را به سایت های داخلی دارد.

وی تصریح کرد: امنیت اطلاعات مردم،بخش های خصوصی و دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل استفاده از دیتاسنترهای داخلی برای سایت های داخلی می تواند امنیت بیشتری را برای کاربران ایجاد کند، واعظی خاطرنشان کرد: چنین تصمیماتی در رده سیاست های جدی دولت جای دارد و وظیفه اصلی ما تشویق مدیران سایت جهت استفاده از سرور های داخلی است.
کد مطلب : ۴۷۷۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.