۱

آتش بس چین و آمریکا در حملات سایبری

تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
چند روزی است ازهفتمین دور نشست سالانۀ "گفت و گوهای استراتژیک و اقتصادی” میان دو کشور چین و آمریکا می گذرد .مسائلی مانند تلاش پکن به گسترش نفوذ خود در دریای چین و همچنین حملات سایبری از سوی هکرهای چینی مورد بحث قرار گرفت.
 
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با معاون نخست وزیر چین گفت: «ما قویا باور داریم که ایالات متحدۀ آمریکا و چین باید برای توسعه و درک مشترک از رفتار دولت در فضای مجازی با یکدیگر همکاری کنند. خرسندم که اعلام کنم چین با همکاری مشترک برای تکمیل یک کد رفتاری و عملکرد مشخص در برابر فعالان سایبری موافقت کرده است.»
 
آتش بس چین و آمریکا در حملات سایبری
 
 
حالا بعد از رسیدن به یک توافق کلی جزئیات این مرام‌نامه بیان نشده است ولی از گزارش‌ها برمی‌آید که دو کشور در مورد اقدامات امنیت سایبر همکاری کردند. وزیر خارجه‌ی آمریکا در این مذاکرات در مورد حمله‌ای که به ادعای آمریکا منجر به افشای اطلاعات اداره‌ی کارمندان آمریکا شد، صحبتی نکرد بلکه وی ادعا کرد که هرگونه اتهامی در مورد حمله‌ی سایبری به چین غیرقابل‌قبول است. همچنین وی این مذاکرات را «مذاکرات صادقانه» نامید که باید بدون هرگونه اتهام در مورد سرقت سایبری صورت گیرد.
 
وی افزود: «حملات سایبری موجب نگرانی‌های امنیتی و آسیب به بخش تجاری آمریکا می‌شود؛ بنابراین هر دو کشور باید با همکاری هم به یک سطح رفتاری مناسب در فضای سایبر برسند.»
 
همچنین وی در مورد اجرای سریع این همکاری‌ها اظهار امیدواری کرد؛ اما جیمز کلپر (James Clapper)، رئیس سازمان اداره‌کننده‌ی اطلاعات ملی آمریکا، چین را به‌عنوان «رهبر مظنونین» در مورد حمله‌ی سایبری اخیر به آمریکا مطرح کرد.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : ۴۷۷۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.