۰

آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف

تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۸
طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تیرماه سال گذشته از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و کلیات آن در ۱۶ مهر همان سال در صحن بهارستان به تصویب رسید.
به گزارش تسنیم، پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزییات آن در صحن مجلس کلید خورد و پس از تصویب در صحن علنی مجلس، برای بررسی و تأیید به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان به برخی مواد این طرح ایراد گرفت و آن را مجدداً به مجلس بازگرداند.
با برگزاری جلسات متعدد، ایرادات شورای نگهبان به برخی مواد این طرح از سوی نمایندگان مجلس رفع شد و در نهایت ۲ اردیبهشت ماه امسال، شورای نگهبان طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تأیید کرد تا این طرح رسماً به قانون تبدیل شود.
پس از تأیید شورای نگهبان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ۹ اردیبهشت ماه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد و ۲۰ اردیبهشت ماه برای اطلاع عموم، قانون یادشده در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.
اجرای این قانون که دارای ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره است، از دیروز آغاز شده و به‌گفته عابس پوریانی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به موضوع ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیش‌بینی شده است.
مرجع : کیهان
کد مطلب : ۴۷۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.