۰

یورش نظامیان صهیونیست به اولین کشتی ناوگان آزادی غزه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
یورش نظامیان صهیونیست به اولین کشتی ناوگان آزادی غزه
رسانه ای رژیم اسرائیل صبح امروز دوشنبه اعلام کردند که کشتی های جنگی اسرائیل جلوی اولین کشتی ناوگان سوم آزادی غزه به نام "مریان" را در نزدیک سواحل نوار غزه گرفتند و از آن خواستند که به دستورات نظامی گوش فرا دهد اما فعالان کشتی به این خواسته تن ندادند و نیروهای کماندوی دریایی رژیم اسرائیل به کشتی مریان حمله کردند و آن را به کنترل خود درآوردند.

یک سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که فعالان همکاری با دستورات ارتش اسرائیل را نپذیرفتند اما نیروهای کماندو به زعم وی، بدون درگیری یا آسیب قابل ذکری کشتی را به کنترل خود درآوردند. این کشتی با پرچم سوئد در حال حرکت بود.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت: "براساس دستور در سطوح سیاسی و بعد از پایان همه اقدامات از طریق کانال های دیپلماتیک برای جلوگیری از رسیدن کشتی مریان به سواحل غزه و نقض محاصره دریایی، نیروهای دریایی کنترل این کشتی را قبل از ورود به ساحل نوار غزه بدست گرفتند".

او افزود: "عملیات کنترل بر کشتی در مدت کوتاه و بدون درگیری صورت گرفت و کشتی هم اکنون درحال برده شدن به بندر اشدود است.

به گفته منابع ارتش رژیم اسرائیل، انتظار می رود که این کشتی در طول ۱۲ تا ۲۴ ساعت آینده براساس شرایط آب و هوایی وارد بندر اشدود شود.

نیروهای کماندوی ارتش رژیم اسرائیل بعد از کنترل بر کشتی مریان آن را بازرسی کردند.

برپایه این گزارش، رژیم اسرائیل فعالان حاضر در کشتی مریان را بعد از ورود به بندر اشدود بازجویی کرده و سپس به فرودگاه بن گورین در تل آویو برده و از هوایی از فلسطین اشغالی اخراج خواهد کرد.

۱۸ فعال و همبستگی کننده با ملت فلسطین سرنشینان کشتی مریان را تشکیل می دهند.

محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس، رابرت مارتین فعال استرالیایی، تیریزا فورکادس راهبه اسپانیایی، رابرت لاف لایس فعال کانادایی و باسل غطاس عضو عرب کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل از جمله آنها هستند.

باسل غطاس پیشتر به رژیم اسرائیل برای حمله به کشتی هشدار داده و گفته بود که این امر تل آویو را درگیر بحرانی بین المللی خواهد کرد.

او بنیامین نتانیاهو را مسئول تبعات خطرناک چنین اقدامی دانسته بود.

پارلمان رژیم اسرائیل قصد دارد جلسه ای را برای اعمال مجازات علیه غطاس به خاطر شرکت در ناوگان سوم آزادی غزه برگزار کند.

ناوگان سوم آزادی غزه متشکل از پنج کشتی است که قرار است در روزهای آینده وارد سواحل غزه شوند. در مجموع ۷۰ فعال و همبستگی کننده با ملت فلسطین سرنشینان این پنج کشتی را تشکیل می دهند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۷۹۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.