۰

تداوم سلطه دایناسورها بر گیشه جهانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
تداوم سلطه دایناسورها بر گیشه جهانی
این فیلم علمی تخیلی که محصول کمپانی یونیورسال است، در هفته‌ گذشته موفق شد ۸۲.۵ میلیون دلار در سینماهای ۶۶ کشور جهان بفروشد تا مجموع فروش خارجی خود را به رقمی بالغ بر ۷۳۵ میلیون دلار افزایش دهد.

«دنیای ژوراسیک» این هفته در سینماهای آمریکای شمالی هم فروش خوبی را رقم زد تا در مجموع و تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در آمریکا فروش داشته باشد و بدین ترتیب جمع فروش جهانی (بین الملل و آمریکای شمالی) خود را به ۱.۲۳ میلیارد دلار ارتقا دهد.

سینماهای چین که تاکنون یک ششم از کل فروش «پارک ژوراسیک» را به خود اختصاص داده‌اند، جمعا ۲۰۲ میلیون دلار برای «دنیای ژوراسیک» به ارمغان آورده‌اند و پس از آن سینماهای انگلیس با فروش ۷۶ میلیون دلاری دومین بازار خارجی موفق محصول جدید کمپانی یونیورسال محسوب می‌شود.

سینماهای مکزیک (۳۹.۶ میلیون دلار)،‌ کره‌جنوبی (۳۵.۳ میلیون دلار)، آلمان (۳۵.۳ میلیون دلار)، استرالیا (۲۹.۴ میلیون دلار)، فرانسه (۲۹ میلیون دلار) و روسیه (۲۱.۹ میلیون دلار) از جمله دیگر بازارهای موفق در فروش فیلم «دنیای ژوراسیک» بوده‌اند.

قسمت دوم فیلم کمدی «تد» که با سرمایه گذاری مشترک کمپانی یونیورسال و «MRC» ساخته شده است، همزمان با اکران در سینماهای آمریکای شمالی در ۳۶ کشور دیگر نیز به روی پرده رفت و ۲۰.۳ میلیون دلار فروخت.

این فیلم جدید کمدی در هفته‌ای که گذشت ۴ میلیون دلار در ۶۴۲ سالن سینمای آلمان‌، ۳.۲ میلیون دلار از محل ۲۶۳ سالن سینما استرالیا و همچنین ۳.۲ میلیون دلار در بیش از هزار سالن سینمای روسیه فروخت.

انیمیشن «Inside Out» محصول جدید کمپانی پیکسار نیز در این هفته ۲۶.۴ میلیون دلار از محل سینماهای ۴۲ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا به مجموع فروش زود هنگام ۸۱.۵ میلیون دلار دست یابد.

در حال حاضر سینماهای مکزیک با فروش ۱۸.۴ میلیون دلاری بهترین بازار خارجی فروش این اینمیشن جذاب است و پس از آن سینماهای روسیه (۱۳.۹)، فرانسه (۹.۲)،‌ آرژانتین (۷.۳)، استرالیا (۶.۸) و برزیل با ۵.۹ میلیون دلار قرار دارند.

انیمیشن «Inside Out» از نهم جولای در کره جنوبی‌، ۱۷ جولای در اسپانیا‌، ۱۸ جولای در ژاپن و از ۲۴ جولای در سینماهای انگلیس اکران خود را آغاز می‌کند.

فیلم پرفروش «انتقام جویان: عصر اولترون» نیز فروش خود را به ۹۱۹ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی و ۱.۳۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی رساند و از این هفته در ژاپن به عنوان آخرین کشور به روی پرده می‌رود.

فیلم هیجانی «سن آندرس» محصول کمپانی "برادران وارنر" که چند هفته‌ای صدرنشین گیشه جهانی بود، در یبش از چهار هزار سالن ۶۸ کشور جهان فروش ۱۰.۴ میلیون دلاری را در این هفته رقم زد تا به مجموع فروش خارجی بیش از ۲۹۷ میلیون دلار دست یابد.

این فیلم تا کنون ۷۱.۲ میلیون دلار در سینماهای آمریکای لاتین فروش داشته است، جایی که رکورد فروش کمپانی برادران وارنر را در کشورهای مکزیک‌، شیلی‌، کلمبیا‌، پرو و ونزوئلا شکسته است.

سینماهای چین پس از ۲۷ روز اکران فیلم «سن آندرس» فروش ۹۹.۳ میلیون دلاری را برای این فیلم در بیش از ۵۰۰ سالن سینما رقم زده‌اند.

«مکس دیوانه: جاده خشم» دیگر محصول برادران وارنر نیز در هفته‌ای که گذشت سه میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خارجی ۲۰۹ میلیون دلار را پس از هفت هفته اکران ثبت کند و سینماهای کره جنوبی با ۲۹.۹ ، انگلیس ۲۶.۵ ‌، فرانسه با ۱۹ میلیون دلار از دیگر بازارهای پرفروش این فیلم محسوب می‌شوند.

فیلم«ترمیناتور: پیدایش» پس از آغاز اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی در سینماهای ۱۰ کشور جهان اکران شد و ۸.۳ میلیون دلار از محل ۱۲۷۷ سالن سینما فروخت.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۷۹۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.