۰

آغاز نشست تصمیم‌گیری برای اعزام 18 هزار نیرو به سوریه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت ملی طی جلسه‌ای چهار ساعته، تحولات اخیر در سوریه، تهدیدات احتمالی علیه امنیت کشور و نیز تدابیر امنیتی تشدید شده در طول مرزها را بررسی کرد.

به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی، در این بیانیه با اشاره به محتوی این جلسه، آمده است: حوادث کنونی در همسایه جنوبی‌مان به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت و تهدیدات احتمالی ناشی از آن مورد بحث و بررسی واقع شد.

اردوغان در نشست شورای امنیت ملی بار دیگر این موضوع را تکرار کرد که کشورش هیچ گاه اجازه تشکیل یک دولت جدید در شمال سوریه را نخواهد داد. وی در این اظهار نظر به منطقه خودمختار کرد سوریه اشاره داشته است.

طبق اعلام ریاست‌جمهوری ترکیه، مقامات آنکارا در نشست اخیر بار دیگر درباره اقدامات علیه غیرنظامیان و تلاش‌ها برای "بر هم زدن ساختار جمعیتی منطقه" ابراز نگرانی کردند.

هم‌چنین بنا به گزارش برخی رسانه‌های محلی، ترکیه تصمیم گرفته است تا برای مقابله با کردها و نه داعش، ۱۸ هزار نیرو به شمال سوریه بفرستد.

هم روزنامه طرفدار دولت "ینی شفق" هم روزنامه ضد دولتی "سوزجو" گزارش کرده‌اند که ترکیه می‌خواهد ۱۸ هزار نیرو به سوریه بفرستد.

بر اساس گزارش‌های منتشره دولت ترکیه تصمیم گرفته است تا یک "منطقه امنیتی" یا "حائل" در طول مرزش با سوریه در داخل خاک این کشور ایجاد کند. ترکیه ۷۵۰ مایل مرز مشترک با عراق و سوریه دارد.

این در حالی است که بنا به گزارش روزنامه حریت قرار نیست ارتش ترکیه در آینده نزدیک به سوریه نیرو بفرستد مگر اینکه نیروهای ترکیه مورد حمله قرار بگیرند. بر اساس آنچه روزنامه حریت به آن دست پیدا کرده ارتش ترکیه در نظر دارد تا "افراطی‌ها" را از داخل خاک ترکیه هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طی روزهای اخیر، ترکیه بارها واحدهای حمایت مردمی کرد را به تلاش برای «پاکسازی های قومی» در مناطقی از سوریه که تحت کنترل آنها درآمده است، متهم کرده و مدعی است، کردها می خواهند به این ترتیب، ایجاد یک منطقه خودمختار را تسهیل کنند اما رهبران کرد این اتهامات را رد کرده‌اند.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به بی‌توجهی جامعه بین‌المللی نسبت به نقض حقوق بشر در منطقه گفته شده است: ترکیه همچنان به حمایت خود از انسان‌هایی که به این کشور پناهنده شده‌اند، ادامه خواهد داد. ترکیه همچنین در چارچوب مبارزه با تروریسم در شمال عراق آخرین تحولات در این منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
مرجع : نامه نیوز
کد مطلب : ۴۸۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.