۰

قیمت گوشت گوسفندی افزایش یافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۴
قیمت گوشت گوسفندی افزایش یافت
علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه اجرای طرح پیش‌سرد گوشت قرمز، قیمت این کالا را حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داده است، اظهارداشت: وقتی گوشت در پیش‌سرد قرار می‌گیرد، وزن آن حدود نیم کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند، این امر سبب تحمیل هزینه‌هایی و افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه‌دار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و تحویل به مشتری بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان بوده است، گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه‌دار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و نرخ این کالا برای مصرف‌کنندگان نیز ۱۰۰۰ تومان گران‌تر شده است.

اظهارات رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در حالی‌است که پیش از این مسئولان سازمان دامپزشکی و معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده بودند اجرای طرح سرد منجر به گرانی گوشت در بازار نمی‌شود.

در همین راستا عباس عباسی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی درباره مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر اینکه اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت باعث افزایش قیمت آن در بازار خواهد شد گفت: چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند، مدعی هستند وزن لاشه‌هایی که در پیش سرد قرار می‌گیرند کاهش پیدا می‌کند اما این موضوع صحت ندارد.

همچنین حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با این موضوع اظهارداشت: استفاده از روش پیش سرد برای حفظ بهداشت و سلامت گوشت قرمز تأثیری در قیمت تمام شده ندارد و این مورد نباید بهانه‌ای برای افزایش نرخ‌ها باشد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۸۱۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.