۰

افزایش سرمایه در بورس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
افزایش سرمایه در بورس
بررسی معاملات بازار سرمایه در سه ماه نخست امسال نشان می دهد تعداد ۴۸ میلیارد و ۵۴۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۹ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال در مدت ۵۹ روز توسط ۹۰۴ هزار و ۲۸۵ سرمایه گذار در ۳ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۹۰ نوبت معامله شده است.
همچنین تعداد ۷ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۵۵ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال در این سه ماه جابجا شده است.

رشد ۱۲۷۸ واحدی شاخص
همچنین شاخص بورس که اولین روز معاملاتی امسال را از عدد ۶۲ هزار و ۵۳۲ واحد آغاز کرده بود در پایان سه ماه نخست سال بر روی رقم ۶۳ هزار و ۸۱۰ واحد متوقف شد تا تنها ۱۲۷۸ واحد رشد کرده باشد.

۲۶ روز مثبت برای شاخص
این گزارش می افزاید: از ابتدای امسال تا پایان خرداد نیز بازار سرمایه ۵۹ روز معاملاتی داشته که از این تعداد شاخص بورس ۲۶ روز را مثبت بوده است.

۲۴ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه
در سه ماه نخست امسال بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۲ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۱۸ هزار و ۲۳۳ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال از طریق مطالبات و آورده نقدی و ۵ هزار و ۸۱۸ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال از طریق سود انباشته‌ و اندوخته‌ها و صرف سهام بوده است.

۳۰ درصد معاملات بورس در اختیار ۵ کارگزاری
بنابر آمار منتشر شده توسط اداره آمار و اطلاعات بازار در ۳ ماهه اول امسال از ۱۰۴ کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار، ۹۷ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.
بر اساس این گزارش بیش از ۳۳ درصد از کل معاملات الکترونیکی در این مدت در ۵ کارگزاری انجام شده و از کل معاملات بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۲۴.۶۴ درصد کل خرید و فروش می باشد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۸۲۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.