درگیری در مرز افغانستان و پاکستان

باشگاه خبرنگاران , 11 تير 1394 ساعت 9:46

درگیری مرزی نیروهای افغان و پاکستان امید برقراری صلح میان دو کشور را تهدید می کند.


به گزارش اسپوتنیک، نیروهای افغان و پاکستان روز چهارشنبه در مرز مشترک این دو کشور درگیر شدند.

افغانستان و پاکستان هر دو درگیر معضل طالبان هستند. معضلی مشترک که این فرصت را فراهم کرده است تا این دو کشور روابط نه چندان صمیمانه خود را بهبود بخشند؛ اما درگیری مرزی روز گذشته نیروهای افغان و پاکستان امید صلحی پایدار در روابط دو کشور را با تهدید مواجه کرد.

درگیری مرزی نیروهای افغان و پاکستان چهارشنبه نزدیک "آنگور آدا" رخ داد. در این حادثه یک پلیس افغان کشته شد و دو نیروی پاکستانی زخمی شدند. مقامات پاکستانی و افغانی گزارش های ضد و نقیضی در خصوص نحوه بروز حادثه ارائه کردند.

طبق اظهارات صدیق صدیقی – سخنگوی وزارت کشور افغانستان – درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای افغان متوجه شدند پاکستان در حال ساخت بنایی غیر قانونی در مرز مشترک این دو کشور است. نیروهای افغان در واکنش به این اقدام وارد عمل شدند و دو طرف با یکدیگر درگیر شدند.

این درحالیست که بیانیه ارتش پاکستان گویای ماجرای دیگری است. در این بیانیه آمده است چندین نیروهای افغان به سمت سربازان مرزی پاکستان آتش گشودند و حتی از یک موشک انداز آر.پی.جی ۷ نیز استفاده کردند که به موجب آن دو نیروی پاکستانی زخمی شدند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که پاکستان و افغانستان ماه هاست در تلاش هستند روابط تیره خود را بهبود بخشند.

اشرف غنی احمدزی – رئیس جمهور افغانستان – از زمان به قدرت رسیدن بسیار تلاش کرد تا همکاری های نظامی و اطلاعاتی میان افغانستان و پاکستان افزایش یابد. نواز شریف – نخست وزیر پاکستان – نیز در دیداری که مه گذشته (اردیبهشت) از افغانستان داشت گفت: "من به رئیس جمهور افغانستان اطمینان خاطر می‌دهم که دشمنان افغانستان دشمنان پاکستان هستند. بنابراین هر گروهی که باعث بی ثباتی در افغانستان شود با پاسخ تندی از پاکستان مواجه خواهد شد.

پاکستان و افغانستان هر دو درگیر جنگ با طالبان هستند. این کشور به این نتیجه رسیده اند برای مبارزه با طالبان چاره ای جز همکاری ندارند.


کد مطلب: 48408

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/48408/درگیری-مرز-افغانستان-پاکستان

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir