۰

علت قطعی‌های برق در تهران مشخص شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
در حالی که شرکت توزیع برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده «هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده یا نوبتی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ قرار ندارد» اما گزارش های مردمی از قطعی های پراکنده و گاه مستمر در برخی مناطق تهران حکایت دارد.

در جستجو برای یافتن پاسخی برای این پرسش که چگونه با تأکید شرکت توزیع برق تهران بر عدم وجود برنامه ای برای بروز قطعی برق در ساعات اوج مصرف، در فاصله زمانی ساعات پیک روزانه و پیک شبانه برق، قطعی های پراکنده در پایتخت رخ می دهد؛ پاسخی جالب توجه در صحبت های اخیر سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ یافتیم.

هاشمی در این زمینه اظهار داشت: «مصرف برق که افزایش می‌یابد کابل‌های برق نمی‌توانند بار انرژی را انتقال دهند و وقتی بار انرژی از ظرفیت کابل بالاتر می‌رود این انتقال نمی‌تواند صورت گیرد و در نتیجه به طور اتوماتیک کابل سوخته و خاموشی رخ می‌دهد.»

از اینرو، کابل های برق تهران توان انتقال برق مصرفی در ساعات پیک را ندارند. از آنجایی که در اغلب قریب به اتفاق بروز قطعی های موردی در پایتخت، بدون تعویض کابل های منطقه، برق مجددا وصل شده است و از طرفی طبق گزارش های مردمی، در پیگیری مشترکان از سامانه ۱۲۱ بدون حضور مأموران در محل، قطعی ها برطرف می شود می توان نتیجه گرفت که مسئولان توزیع برق در هر نقطه ای که هشدار بروز خاموشی ببیند، پیش از سوختن کابل اقدام به قطع برق در بخشی از ان منطقه می کنند و پس از گذر از ساعت پیک مصرف مجددا برق را وصل می کنند تا در اوج مصرف به کابل های فرسوده برق پایتخت فشار وارد نشود.

دلیل این مسئله که چرا کابل های برق در تهران توان پشتیبانی از بار مصرف برق را ندارند؛ را می توان در فرسوده بوده شبکه برق جستجو کرد. سید محمد هاشمی سال گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در این خصوص گفته بود که نیمی از شبکه توزیع تهران بالای ۲۵ سال قدمت دارد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۹۶۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.