۰

فوران آتشفشان، 4 فرودگاه اندونزی را تعطیل کرد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
خاکستر ناشی از فوران یک آتشفشان در شرق جاوا اندونزی روز جمعه پروازهای چند فرودگاه منطقه را مختل کرد و باعث تعطیلی چهار فرودگاه شد.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی 'گارودا' اندونزی که پروازهایی بین جزایر مختلف این کشور از جمله جزیره بالی و سه جزیره سومباوا، سومبا و تیمور انجام می دهد، اعلام کرد پروازهایش در چهار فرودگاه اندونزی به دلیل خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی در شرق جاوا لغو شده است.

براساس گزارش این شرکت هواپیمایی اندونزی در شبکه توئیتر، چهار فرودگاه دنپاسار، لومبوک، جمبر و بانیوانگی تعطیل شده است.

پیش بینی شده است این فرودگاه ها دستکم تا پایان امشب تعطیل بمانند و پرواز از آن ها انجام نشود.

پروازهای اندونزی به استرالیا نیز لغو شده و براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) ۱۵ پرواز داخلی و بین المللی نیز به تاخیر افتاده است.

مسئولان شرکت های هواپیمایی کانتاس و ویرجین استرالیا نیز از روز گذشته همه پروازهای خود را به مقصد جزیره بالی در اندونزی لغو کردند.

لغو پروازها و یا تاخیر آن ها ناشی از حرکت ابرهای خاکستری آتشفشان 'مونت روانگ' در جاوه و در ۱۵۰ کیلومتری غرب فرودگاه دنپاسار است.

کوه آتشفشانی سینابونگ درغرب اندونزی نیز اوایل تیر ماه فعال شد و پس از به هوا برخاستن دود و خاکستر ناشی از این حادثه، هزاران نفر از ساکنان مناطق نزدیک کوه مجبور به گریختن از خانه وکاشانه خود شدند.

بیشتر پدیده های آتشفشانی اندونزی مربوط به کمان سوندا بر اثر فرو رانش صفحه هند - استرالیا به زیر صفحه اوراسیا شکل گرفته اند. این کمان از شمال و شمال غرب به جزایر آندامان که رشته ای از آتشفشان های بازالتی است و از شرق به کمان یاندا که آن هم ناشی از فرو رانش است منتهی می شود.
کد مطلب : ۴۹۶۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.