۰

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع «کیالان» لرستان مهار شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
قدرت‌الله ترابی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: این آتش‌سوزی برای سومین بار ساعت ۱۴ روز پنج‌شنبه در تخت چان منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر به وقوع پیوست.

وی افزود: در این آتش‌سوزی که ۱۰ ساعت به طول انجامید بخشی از جنگل و مرتع این منطقه طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای مردمی و اداره منابع طبیعی، هلال‌احمر، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، نیروهای بسیج و سپاه با وسایل ابتدایی بیل و شاخ و برگ درختان مهار شد.

فرماندار پلدختر گفت: این آتش‌سوزی به علت وزش باد و آتش گرفتن کنده‌های سوخته از آتش‌سوزی قبلی رخ‌داده که به بخش پشت کوه کیالان منطقه تخت چان نیز سرایت کرده است.

وی عنوان کرد: نیروهای امدادی اعزامی از پلدختر در منطقه آسیب‌دیده به صورت آماده‌باش کامل مستقر هستند تا در صورت آتش‌سوزی احتمالی وارد صحنه شوند.

فرماندار پلدختر از میزان خسارت وارده از این آتش‌سوزی اظهار بی‌اطلاعی کرد و آن را منوط به‌روزهای بعد اعلام کرد.

ترابی نژاد افزود: نیروها در حال حاضر درگیر اطفا حریق هستند و به محض آزادسازی نیروها کار برآورد تعیین خسارت آغاز می‌شود.

وی پراکندگی و گستردگی و سخت گذر بودن جنگل‌ها را مانعی بر سر راه مهار آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع باید با اقتصاد مردم پیوند بخورد و مشارکت عمومی برای صیانت، حفاظت از عرصه‌های طبیعی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار پلدختر خواستار توجه جدی مسئولان کشوری به حوزه منابع طبیعی شهرستان پلدختر شد و اظهار کرد: در سال‌های اخیر آتش‌سوزی بخش زیادی از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان را از بین برده است که ضروری است اعتبار کافی برای تأمین امکانات جهت اطفای حریق اختصاص یابد.

بنابراین گزارش در چهار روز گذشته سه بار منطقه مراتع و جنگل‌های پشت کوه کیالان منطقه تخت چان شهرستان پلدختر دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۹۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.