۰

تخم مرغ ارزان شد لبنیات گران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
آخرین گزارش بانک مرکزی از تغییر قیمت مواد خوراکی در تهران بیانگر کاهش قیمت تخم‌مرغ، میوه‌های تازه، سبزی، گوشت مرغ و ثبات قیمت چای، روغن نباتی، گوشت قرمز، حبوبات و برنج است. در این بین قیمت قند و شکر و لبنیات با افزایش همراه بود.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد بررسی قیمت لبنیات نسبت به هفته ما قبل آن ۰.۳ درصد و هفته مشابه سال قبل ۰.۵ درصد افزایش داشت.

بر این اساس بهای ماست پاستوریزه ۰.۳ درصد و پنیر غیرپاستوریزه ۴.۷ درصد افزایش داشته و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر مانده است. تخم‌مرغ که با کاهش ۸.۷ درصدی همراه بود، شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

برنج و حبوبات

در هفته منتهی به ۱۲ تیرماه امسال قیمت برنج نسبت به هفته مشابه سال گذشته فقط ۰.۲ درصد افزایش داشت و در گروه حبوبات هم تغییر محسوسی اتفاق نیفتاد.

این در حالی است که بهای عدس ۰.۴ درصد، لوبیا چشم‌بلبلی ۰.۳ درصد افزایش و قیمت لوبیا سفید ۰.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۶ درصد کاهش یافت.

میوه و سبزی تازه

اما در هفته دوم تیرماه میوه‌های تازه با کاهش ۶.۲ درصدی نسبت به هفته قبل و ۲۱ درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته همراه بود همچنین بهای سبزی در این هفته کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت مرغ همچنان روند کاهشی را طی کرده و در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ۲.۵ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش دارد.

آمارها نشان می‌دهد که مرغ کیلویی ۵۷۸۰ تومان در سطح شهر و ۵۲۸۰ تومان در میادین شهرداری به فروش رفته است، اما قیمت گوشت قرمز که در هفته منتهی به ۱۲ تیرماه ثابت مانده هر کیلو حدود ۳۴ هزار تومان در سطح شهر و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین شهرداری فروخته شده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته مورد گزارش قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود، اما بهای قند ۰.۱ درصد و شکر ۰.۳ درصد کاهش داشت.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۹۸۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.