۰

آمار افراد اعدام شده به دستور «اون»

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
رهبر جوان کره شمالی از زمان روی کار آمدن در اواخر سال ۲۰۱۱، ۷۰ مقام را اعدام کرده است و «سلطه وحشت» وی از خونریزی دوران دیکتاتوری پدرش، پا فراتر نهاده است.

یون بیونگ سی، وزیر خارجه کره جنوبی در نشستی، اعدام ۷۰ تن به دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را با اقدامات پدرش کیم جونگ ایل مقایسه کرد که در اولین سال روی کار آمدنش، ۱۰ مقام را اعدام کرده بود.

یکی از مقام‌های سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که سازمان جاسوسی سئول تاکید کرده است که کیم جوان حدود ۷۰ تن را اعدام کرده است. با این حال وی نگفت که این اطلاعات از چه منبعی به دست آمده است.

وی همچنین گفت که کیم جونگ اون با «سلطه وحشت» خود بیشتر موجب فرار مردم به کره جنوبی شده است. پیش از این نیز پدر بزرگ کیم جونگ اون که موسس کره شمالی بود، پس از جنگ کره از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ جناح‌های چین‌گرا و حامی روسیه را در سال‌های قدرت خود حذف کرد.

کارشناسان معتقدند که رهبر جوان کره شمالی تلاش دارد تا با این اقدامات جایگاه خود را مستحکم کند اما با این اقدامات راه به جایی نمی‌برد خصوصا اگر نتواند اقتصاد متزلزل کشورش را احیا کند.

براساس اعلام آژانس جاسوسی کره شمالی، کیم ماه مه دستور اعدام هیون یونگ چون، وزیر دفاع کره شمالی را با استفاده از سلاح ضد هوایی صادر کرد و علت آن انتقاد از سیاست‌های این رهبر جوان، غیبت وی و چرت زدن در جریان یک نشست اعلام شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۹۹۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.