۱
۰

زمین 15 سال دیگر یخ می زند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
دانشمندان سازمان فضایی ناسا می‌گویند خورشید در سال ۲۰۳۰ میلادی به خواب فرو خواهد رفت و سرما و یخبندان زمین را فرا خواهد گرفت.
به عقیده محققان، شکاف‌هایی که بتازگی بر سطح ستاره درخشان خورشید به وجود آمده، می‌تواند عامل تغییر چرخه خورشیدی شود و در تابش نور آن مؤثر باشد. به پیش‌بینی این دانشمندان، با چنین واقعه‌ای زمین بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی شاهد عصر یخبندان کوتاهی خواهد بود.محققان ناسا می‌گویند تغییرات موجود در سطح خورشید نوسانات متغیری در سطح این ستاره درخشان به وجود می‌آورد که همچون حرکات آونگ ساده خواهد بود. بر‌اساس این نظر دانشمندان هرچه میزان لکه‌های خورشیدی افزایش یابد خورشید شاهد طوفان‌های پیاپی خواهد بود. این وضعیت ریتمی منظم دارد که هر ۱۱ سال یکبار اتفاق می‌افتد اما دگرگونی‌های به وجود آمده اخیر در سال ۲۰۳۰ میلادی می‌تواند تأثیری اساسی در تابش نور خورشید داشته باشد.«والنتینا زارکوا» در نشست علمی نجوم می‌گوید: طول موج‌های همگام در فعل و انفعالات خورشیدی می‌تواند به طور چشمگیری فعالیت‌های خورشیدی را کاهش دهد.ما با تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های اصلی و مشاهدات میدان مغناطیسی از رصدخانه کالیفرنیا به این اطلاعات دست یافته‌ایم.
از سوی دیگر دانشمندان روس نیز پیش‌بینی کرده‌اند زمین از سال ۲۰۴۰ میلادی وارد دوره یخبندان ۲۵۰ ساله خواهد شد.بر‌اساس این فرضیه، فعالیت‌های خورشیدی کاهش خواهد یافت و این اتفاق هر ۲۰۰ سال یک‌بار می‌افتد که دوره‌ای موقتی است. به گفته دانشمندان روس، عصر یخبندان در زمین با کاهش چند درجه‌ای دما آغاز خواهد شد. چنین حادثه‌ای برای نخستین‌بار از سال ۱۶۵۰ تا ۱۸۵۰ در کره زمین اتفاق افتاده که به عنوان عصر یخبندان کوچک شناخته شده است. در آن زمان رودخانه‌ها از جمله تایمز به طور کامل یخ زدند و مردم انگلیس با اسکی از روی این رودخانه به رفت و آمد می‌پرداختند.به عقیده محققان امریکایی، عصر یخبندان کوچک در راه است که تنها و در دمای نسبتاً شدید زمین تأثیرگذار خواهد بود.ستاره‌شناسان سال‌ها است که تعداد لکه‌های خورشیدی را شمارش می‌کنند و متوجه شده‌اند چرخه‌های خورشیدی منظم نیست و تغییر در چرخش می‌تواند بر دمای زمین تأثیرگذار شود.
مرجع : ایران
کد مطلب : ۴۹۹۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
ملت ضعیف
۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ۰۸:۲۹
خدا را شکر
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.