۰

لااقل به خریداران خدمت سربازی،حق استخدام وحضور درمناصب سیاسی را ندهید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
تبعیض‌هایی از این دست به ویژه برای آنهایی دردآورتر است که خدمت سربازی را با سختی پشت سر گذاشته‌اند، رسیدن به خدمت سربازی باعث شده که در مسیر ازدواج، اشتغال و زندگی آنها تاخیری دو ساله ایجاد شود و یا این که فرصت‌هایی شغلی یا تحصیلی را از دست دهند.

مشمولان غایب که کارت پایان خدمت ندارند از فرصت‌هایی مانند رانندگی، ثبت برخی اسناد و خرید املاک، برخی امتیازات اقتصادی و فرصت‌های شغلی محرومند و حتی برخی از انواع معافیت‌های قانونی از خدمت سربازی مانند معافیت پزشکی باعث برخی محرومیت‌های شغلی می‌شود.

نارضایتی ناشی از تبعیض در فروش خدمت سربازی زمانی تشدید خواهد شد که آنهایی که به گونه‌ای غیرقانونی از خدمت سربازی فراری بوده‌اند، اکنون با پرداخت وجهی که برای برخی از آنها ارزش چندانی هم نخواهد داشت، دو سال در کسب و کار یا زندگی سیاسی خود جلو بیفتند.

به همین سبب است که پیشنهاد محرومیت دائمی و یا موقت کسانی که با پرداخت وجه از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند، پیشنهاد قابل توجهی خواهد بود.

با توجه به شرایط بودجه در سال آینده، بعید است که مجلس با اصل پیشنهاد دولت مخالفت کند ولی حداقل برای تاکید بر مقدس بودن خدمت سربازی می‌تواند محرومیت از اشتغال رسمی دولتی و کسب مناصب سیاسی را برای مشمولان فراری که به جای خدمت سربازی، پول پرداخت کرده‌اند را پا بر جا باقی بگذارد.
مرجع : تابناک
کد مطلب : ۵۰۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.