۰

طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت رئیسه شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
محمد‌رضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آخرین وضعیت استعفای نمایندگان استان فارس گفت: استعفای ۱۸ نماینده این استان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی افزود: اگر دولت با گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی استانداری فارس موافقت کند، استعفای نمایندگان این استان را اجرایی خواهیم کرد.

نماینده جهرم تصریح کرد: طرح استیضاح وزیر کشور نیز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و در صورت موافقت دولت با گزینه‌های پیشنهادی، این طرح را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رضایی کوچی اظهار داشت: در حال حاضر مجمع نمایندگان استان فارس با ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس جلسه دارد تا ایشان برای تغییر نظر دولت رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

همچنین نبی الله احمدی از دیگر نمایندگان استان فارس با اشاره به طرح استعفای نمایندگان این استان به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: عملکرد وزارت کشور در نحوه معرفی دو گزینه برای تصدی استانداری فارس علت این استعفاست.

وی افزود: وزیر کشور در جلسه رای اعتماد وعده داد استانداران را با هماهنگی نمایندگان،‌ائمه جمعه و امامان جماعت استان‌ها انتخاب خواهد کرد؛ولی این روال در جریان معرفی استاندار جدید فارس عملی نشد.

نماینده داراب گفت: افشانی معاون فعلی یکی از استانداران استان‌های کوچکتر از فارس و نگارنده استاندار اسبق یکی از استان‌ها به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور به دولت معرفی شده‌اند تا استاندار فارس شوند.

احمدی تاکید کرد: گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور حتی یک روز سابقه مدیریت در استان فارس را ندارند و از لحاظ مدیریتی در سطح این استان نیستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون از طریق هیئت رئیسه مجلس در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا این مسئله حل و فصل شود.

براساس این گزارش؛استان فارس ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نمایندگان استان فارس عصر امروز با لاریجانی دیدار می کنند
نماینده مردم شیراز گفت: نمایندگان استان فارس عصر امروز درباره تعیین استاندار جدید این استان با رییس مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار خواهند کرد.

جعفر قادری افزود: ظهر امروز همچنین جلسه ای با آقای ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی داشتیم و قرار شد موضوع همچنان پیگیری شود.

وی اضافه کرد: رایزنی با هیئت رییسه مجلس به منظور تغییر نظر دولت در مورد گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس همچنان ادامه دارد.
کد مطلب : ۵۰۰۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.