۰

نماینده کرج از توضیحات چیت‌چیان قانع شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
عزیز اکبریان در طرح سوال خود از وزیر نیرو با اشاره به بحران خشکسالی و نشست زمین از جمله نشست ۳۰ سانتیمتری زمین در تهران، گفت: برنامه وزارت نیرو در این زمینه چیست؟ بحث ما چهار سال نمایندگی و چهار سال وزارت نیست. مهم این است که برای آینده چه برنامه‌ای وجود دارد؟

وی ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از اتلاف آب در بخش کشاورزی،‌ صنعت، خدمات و مصارف خانگی، اظهار کرد: استراتژی مدونی برای فاضلاب وجود ندارد. امروز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری فردیس در کنار تهران یک متر فاضلاب هم ندارد. مردم برخی مناطق کرج نیز از بوی فاضلاب دچار مشکل هستند. در حالی که اگر فاضلاب مدیریت شود به طلا تبدیل می‌شود.

اکبریان با اشاره به مشکلات آب در استان تهران و البرز خاطرنشان کرد: ما راضی نیستیم که یک قطره آب از رودخانه کرج هم اسراف شود. ۶۰ درصد آب تهران از دو سد استان البرز تأمین می‌شود. در حالی که ۷۰ درصد آب کرج از چاه‌ها تأمین می‌شود و مردم ما در شهرهای کرج مشکل آب دارند. از جمله مردم اشتهارد آب شور مصرف می‌کنند. آیا درست است که ما با دبه دنبال آب خوردن بگردیم و در مقابل آب در استخرهای خصوصی آپارتمان‌ها و برج‌های تهران مصرف شود؟ حداقل ظرف سه ماه تابستان استخرهای خصوصی را تعطیل کنید.

نماینده کرج با بیان این‌که در برخی شهرهای البرز مردم برای وضو گرفتن آب ندارند، اظهار کرد: انتقال آب از سد طالقان با تونل چاه‌های ما را خشک خواهد کرد. البته با تلاش وزیر و نمایندگان، شرکت آب و فاضلاب البرز امسال تشکیل شد اما کشاورزی و روستاهای ما در حال نابودی است.

وی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی و شرب در اکثرروستاهای جاده چالوس و طالقان، اضافه کرد: وزارتخانه برنامه‌ای برای حل این مشکل ندارد و می‌گوید با تانکر سیار آبرسانی شود!

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: چهار سال است که استان البرز تشکیل شده اما مدیریت سدهای طالقان و امیرکبیر با تهران است. شما یک سال پی قول دادید مشکل را حل کنید. ما تا کی باید برای آب خوردن از استان تهران اجازه بگیریم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۰۳۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.