۰

مجلس توافق هسته‌ای وین را بر مبنای خطوط قرمز بررسی خواهد کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
مجلس توافق هسته‌ای وین را بر مبنای خطوط قرمز بررسی خواهد کرد
عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به نهایی شدن مذاکرات هسته ای وین و قرائت بیانیه پایانی، در این باره اظهار داشت: فعلاً باید متن اصلی و ضمائم آن را ببینیم تا بتوانیم قضاوت کنیم که توافق چگونه انجام شده است.

وی در عین حال تأکیدکرد: بر مبنای قانون اساسی و مصوبه اخیر مجلس، این توافقنامه قبل از امضای نهایی باید به مجلس ارائه شود تا آن را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: خطوط قرمز مجلس همان خطوط قرمز نظام است که تبیین شده است و ما نیز در چارچوب این خطوط، توافق صورت گرفته را بررسی و با کارشناسان گفتگو خواهیم کرد و پس از یک بررسی همه‌جانبه، می‌توانیم بگوییم که اگر خطوط قرمز و منافع ملی رعایت شده باشد، از توافق صورت گرفته حمایت می‌کنیم و به آن رای مثبت خواهیم داد.

منصوری آرانی ادامه داد: در صورتی که مشکلی در توافق ببینیم که قابل حل باشد، آن خلاء‌ها را با تیم مذاکره کننده مطرح می‌کنیم و اگر ببینیم که مشکلات توافق به گونه ای است که فراتر از خطوط قرمز حرکت شده است، طبیعتاً در رای مجلس تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه توافق صورت گرفته را باید بر مبنای چارچوب های فعلی بررسی کنیم و الان نمی‌توان پیشداوری کرد، گفت: با توجه به اینکه متن اصلی توافق ۲۰ صفحه و ضمائم آن ۸۰ صفحه است، بنابراین بررسی آن قطعا در مجلس زمان‌بر است و الان نمی‌توان زمان دقیقی را برای بررسی آن تعیین کرد، اما مجلس طبق روال کار خود را دنبال خواهد کرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۰۴۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.