۰

ورود شترهای آلوده از مرزهای افغانستان و پاکستان

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
حجت‌الاسلام "محمدرضا امیری کهنوج" با ابراز نگرانی نسبت به افزایش بیماری‌های دامی گفت: متاسفانه بعد از آلوده شدن دام‌های مختلف از جمله گاو، گوساله و گوسفند، هم اکنون شاهد آن هستیم که دام‌های دیگری همچون شتر نیز در استان‌های جنوبی کشور آلوده به بیماری شدند و علاوه بر تهدید سلامت مصرف کنندگان، باعث ورشکستگی دامداران شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که متولی اصلی رسیدگی به این وضعیت کدام دستگاه است؟ گفت: متولی مهار و کنترل این مساله، سازمان دامپزشکی کشور است که متاسفانه با بی‌توجهی و عدم دخالت و اقدام لازم از سوی این سازمان هر روز شاهد تلف شدن دام‌ها و هم‌چنین ورشکستگی دامداران و دامپروران استان‌های جنوبی کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: اعتراض و هشدار ما به سازمان دامپزشکی کشور نیز هیچ سودی تاکنون نداشته، چراکه متولیان این سازمان همواره با توجیه کمبود امکانات، نبود نیروی کافی و عدم در اختیار داشتن خودرو و تجهیزات از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند.

امیری کهنوج معتقد است مسئولان دولتی درحال حاضر، ساز و کار مشخص و مدونی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده از مرزهای افغانستان و پاکستان ندارند، ضمن این‌که کمبود کشتارگاه‌های صنعتی در مرزهای کشور و هم‌چنین مراکز قرنطینه در مرزها نیز باعث تشدید این مشکل شده است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۰۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.