۰

اروپایی‌ها بی‌صبرانه منتظر خرید نفت ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: پالایشگاه‌های اروپایی برای کاهش قیمت نفت و افزایش سوددهی خود بی‌صبرانه منتظر خرید نفت ایران هستند.


همچنان که در پی به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک، متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی (چین،فرانسه، روسیه ، انگلیس و آمریکا) به علاوه آلمان، در ۱۴ ژوییه امسال، که به موجب آن تحریم های کشورهای غربی علیه ایران در ازای ارائه تضمین هایی در خصوص مسالمت آمیز بودن برنامه ای هسته این کشور برداشته می شود، قیمت نفت نیز در بازار جهانی کاهش یافت.


کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند با افزایش تولید نفت ایران، قیمت ها در بازار جهانی دوباره روند کاهش را در پیش خواهد گرفت.


تا قبل از سال ۲۰۱۲ یعنی قبل از آنکه تحریم های بین المللی علیه صادرات نفت ایران تحمیل شود این کشور تامین کننده عمده نفت کشورهای اروپایی بود. اما بعد از تحریم ها میزان صادرات نفت ایران کاهش یافت.


سخنگوی شرکت نفت یونان در اظهار نظری در این باره اعلام کرد ایران از دیرباز شریک نفتی مهم ما بوده است و از همین رو ما بی صبرانه منتظر بازگشت ایران به بازار نفتی هستیم تا بتوانیم نفت بیشتری از این کشور خریداری کنیم.


تحلیلگرانی که خبرگزاری رویترز نظر آنها را در این باره جویا شده است می گویند مقامات ایران قبلا قول داده بودند به محض آنکه تحریم ها برداشته شوند صادرات نفت به اروپا را از سرخواهند گرفت و سهم بازار خود در اروپا را دوباره به دست خواهد آورد. سهم بازار نفت ایران در اروپا قبل از تحریم ها بیش از ۴۰ درصد بود. کارشناسان نفتی می گویند در صورتی که تحریم های نفتی علیه ایران برداشته شود این کشور می تواند در ظرف کمتر از یک سال میزان صادرات نفت خود را حدود ۶۰ درصد افزایش دهد.

شرکت های نفتی اروپایی نیز بسیار مشتاق برای کار در ایران هستند . شرکت های نفت "انی" و "ساراس" ایتالیا از یک سال پیش با پیش بینی اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه خواهد رسید سرگرم گفتگو با شرکت ملی نفت ایران بوده اند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۰۹۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.