۰

حذف نام فارسی فرزند یک اصلاح‌طلب معروف از پوسترهای خداحافظی طولانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
حذف نام فارسی فرزند یک اصلاح‌طلب معروف از پوسترهای خداحافظی طولانی
تازه ترین فیلم سینمایی فرزاد موتمن کارگردان بااخلاق سینمای ایران و خالق درام تحسین شده "شبهای روشن" به تازگی روی پرده رفته است.
 این فیلم "خداحافظی طولانی" نام دارد که داستان رویاپردازی یک کارگر از طبقه پایین اجتماع بعد از مرگ همسرش را روایت می کند.
"خداحافظی طولانی" مدتی پیش از نمایش در جشنواره سی و سوم فیلم فجر بواسطه نام سرمایه گذارش علی حضرتی بشدت در کانون توجه قرار گرفته بود.

جوانی که نیامده حاشیه ساز شد
علی حضرتی ۲۴ ساله فرزند الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه های اصلاح طلب "اعتماد” و "تعادل” است و حضور این جوان کم سن و سال بعنوان سرمایه گذار "خداحافظی طولانی” بشدت حاشیه ساز شد.
فارغ از نسبت خانوادگی با یک اصلاح طلب، بخشی از این حاشیه سازیها هم به این بازمیگشت که نام این جوان در برخی منابع خبری مربوط به اثر به عنوان تهیه کننده اثر ذکر شده بود.
البته که این حواشی تا اعلام نام کاندیداهای جشنواره و نامزدی "خداحافظی طولانی" در هفت رشته و در نهایت برگزیده شدن آن در سه رشته ادامه داشت.
چندی بعد از جشنواره و فروکش کردن ماجرا، فرزاد موتمن در گفتگویی با سینماژورنال از این گفت که ارشاد با ذکر نام حضرتی به عنوان تهیه کنده "خداحافظی طولانی" موافقت کرده و برای همین در اکران رسمی نام وی در کنار نام موتمن به عنوان تهیه کننده می آید.

خداحافظی طولانی

پوستر قبلی "خداحافظی طولانی"/در پایین پوستر نام حضرتی به عنوان تهیه کننده آمده


موتمن در گفتگوی خود از این گفته بود که به هنگام اکران نام وی و حضرتی به طور مشترک به عنوان تهیه کننده می آید ولی بعد از آن که مشخص شد فیلم بناست در اکران عیدفطر روی پرده برود، اقلام تبلیغی "خداحافظی طولانی" فقط با محوریت ذکر نام علی حضرتی در مقام تهیه کننده تهیه شد و البته در پوسترهایی که برای فیلم طراحی شده بود فقط نام وی به عنوان تهیه کننده ذکر شد.
دستور به پخش کننده برای حذف نام حضرتی تهیه کننده
با این حال تنها یک هفته بعد از انتشار این پوسترها و گویا به دلیل اینکه نام ایشان به عنوان تهیه کننده نه در خانه سینما و نه در هیچ کدام از تشکلهای تهیه کنندگی ثبت نشده بود اداره نظارت و شورای بررسی مواد تبلیغی طی دستورالعملی از هدایت‌فیلم پخش کننده اثر خواست که نسبت به حذف نام ایشان از پوستر، تیزر و تمام اقلام تبلیغاتی فیلم اقدام کند.
گویا به پخش کننده دستور اکید داده شد که حتی در تیتراژ فیلم هم نباید نام ایشان به عنوان تهیه کننده بیاید و به همین خاطر و یک روز مانده به اکران نسخه تازه ای از فیلم را که نام علی حضرتی فقط به عنوان سرمایه گذار در تیتراژ آمده در اختیار سینماها قرار گرفت.
از آن طرف پوسترهای فبلی نیز از سینماها جمع آوری شده و پوسترهای جدید با حذف نام تهیه کننده و با عبارت "عاشقانه ای از فرزاد موتمن" اصلاح شده و مجددا توزیع شد.
خداحافظی

پوستر فعلی "خداحافظی طولانی"/هیچ نام فارسی از حضرتی به چشم نمی خورد اما نام انگلیسی در بالای پوستر همچنان باقی مانده

باقی ماندن نام انگلیسی حضرتی تهیه کننده
عجیب آن که هرچند در پوسترهای تازه نام فارسی علی حضرتی به عنوان تهیه کننده نیامده اما کمی تمرکز بر بخش انگلیسی بالای پوستر بیانگر آن است که همچنان نام علی حضرتی در این بخش به عنوان تهیه کننده ذکر شده است.
جالبتر اینکه در بخش انگلیسی نام حضرتی درست بعد از نام فرزاد موتمن به عنوان کارگردان آمده است و حالا باید منتظر ماند و دید واکنش شورای بررسی مواد تبلیغی به این مساله چیست.
عاشقانه کارگری
"خداحافظی طولانی" از حضور سعید آقاخانی، ساره بیات، میترا حجار و نادر فلاح در نقشهای اصلی سود می برد. سعید آقاخانی بخاطر بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نقش اول مرد را از جشنواره سی و سوم فیلم فجر گرفت.
این فیلم از ۲۴ تیرماه در گروه سینمایی اریکه ایرانیان روی پرده رفته است.
این درام نهمین فیلم بلند فرزاد موتمن در مقام کارگردان است که براساس فیلمنامه "دلم را به خاک نسپار" نوشته اصغر عبداللهی ساخته شده است.
موتمن این فیلم را عاشقانه ای برای طیف کارگر اجتماع ایران دانسته است.
مرجع : روزنو
کد مطلب : ۵۰۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.