۰

بیمه‌ها، همچنان از مشکلات عمده پیش روی طرح تحول سلامت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
بیمه‌ها، همچنان از مشکلات عمده پیش روی طرح تحول سلامت
به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی در نشست جمع بندی هیات ارزیاب سازمان جهانی بهداشت از طرح تحول سلامت ضمن قدردانی از حضور این هیات در جمهوری اسلامی ایران و برسی طرح تحول سلامت از نزدیک گفت: ترکیب تیم هیات ارزیاب به گونه ای انتخاب شد که بتوانند اجرای طرح تحول سلامت را در همه حوزه ها ارزیابی کنند و کارشناسان مجرب این سازمان توانستند در مدت کوتاهی به یافته های خوبی درباره این طرح دست یابند.

وزیر بهداشت با بیان این که در مجموع هیات ارزیاب به ارزیابی مناسبی از طرح تحول سلامت دست یافته‌اند گفت: تقریبا در کلیات و به ویژه در بخشهایی که باعث پایداری و استمرار برنامه می شود با هم هم‌عقیده هستیم.

هاشمی گفت: من نیز با شما موافق هستم که تعهد سیاستگذران و نیز ارایه دهنده گان خدمت، نقش کلیدی در ادامه اجرای طرح تحول سلامت دارد و موافق هستم که یکی از عواملی که به ما در اجرای موفق این طرح کمک می کند پایداری منابع است و از پیشنهاد شما در این زمینه تشکر می کنم.

وزیر بهداشت بیان کرد: همانگونه که در گزارش هیات ارزیاب سازمان جهانی بهداشت از طرح تحول سلامت مطرح شد یکی از مشکلات عمده ما در اجرای این طرح بیمه‌ها هستند و ما نیز مانند شما بر تجمیع بیمه‌ها تاکید می کنیم.

هاشمی افزود: معتقدیم تجمیع بیمه‌ها نه صرفا برای کاهش هزینه ها بلکه برای برای داشتن خریداران واحد خدمت و نیز پرهیز از اتخاذ سیاستهای موازی ضروری است.

وزیر بهداشت اذعان داشت یکی از نقاط آسیب پذیر ما در اجرای طرح تحول سلامت بیمه‌هاست چرا که سیاستگذاری برای اجرای این طرح در دو وزارتخانه متفاوت صورت می گیرد و این موضوع طبعا ما را با مشکل مواجه می کند.

هاشمی یادآور شد: طرح تحول سلامت طرحی نوپاست که ۱۵ ماه از اجرای آن می گذرد و قطعا دارای اشکالاتی است که بخشی از این اشکالات را شما دیده‌اید ولی این طرح در عین حال دارای موفقیتهایی است که ممکن است از دید شما پنهان باشد و شما می توانید در ادامه مسیر و با حضور درمحیط های ارایه خدمات بهداشتی درمانی و ارایه نظرات خود در رفع اشکالات این طرح به ما کمک کنید.

وزیر بهداشت گفت: مهمترین هدف ما در اجرای طرح تحول سلامت در حوزه درمان کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و همینطور افزایش دسترسی بیماران به خدمات بوده است.

هاشمی افزود: در حوزه بهداشت نیز گسترش شبکه های بهداشتی و ارایه خدمات بهداشتی به حاشیه نشینان شهرها را دنبال کرده‌ایم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۱۰۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.