۰

رها شدن سالانه هزار کودک زیر سه سال

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
دکتر انوشیروان محسنی بندپی افزود: طرح افتتاح حساب برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی، پس‌اندازی برای آنها محسوب می‌شود و نقطه اطمینانی است اما در نگاه سیستمی و کلان باید همزمان و همراه با افتتاح حساب، از حمایت‌های اجتماعی نیز برخوردار شوند.

وی گفت: بیمه‌های اجتماعی مانند درمان، از کار افتادگی، فوت و ... باید با همکاری نهادهای ذیربط و دولت در کشور عملیاتی و نهادینه شود؛ به طوری که این اقدام افراد از حالت روزمرگی و صرفه‌جویی موقت درآمده و آینده‌شان را تضمین کند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در اروپا مردم درآمد ماهیانه خود را صرف تفریح، نشاط و مسافرت می‌کنند؛ در حالی که در ایران مبلغی از درآمد خانواده‌ها برای فرزندانشان پس‌انداز می‌شود، چون ضمانت‌های لازم برای بیمه اجتماعی چند لایه در کشور وجود ندارد و نتوانستیم آن را تاکنون اجرایی کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سالانه کمتر از هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر سه سال در خیابان‌ها رها می‌شوند، گفت: بر اساس آمارهای موجود ۱۲ هزار کودک در مراکز بهزیستی تمامی استان‌های کشور نگهداری می‌شوند که با تسهیل در قانون فرزندخواندگی، زمینه واگذاری تعداد زیادی از آنها فراهم خواهد شد.

وی در مورد ترخیص فرزندان بهزیستی نیز گفت: بعد از سن ۱۸سالگی، کودکانی که در مراکز نگهداری می‌شوند، زمینه استقلال آنها فراهم می‌شود و به آنها تا ۱۵ میلیون تومان وام برای تشکیل زندگی اعطا خواهد شد. البته سعی داریم مبلغ این وام را با تخصیص اعتبارات ویژه‌ای افزایش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در مرحله اول و قبل از استقلال کامل این کودکان، ابتدا چند نفر از آنها با هم در یک خانه زندگی کرده و کارشناسان بهزیستی نیز آنها را زیر نظر دارند و پس از داشتن شرایط مناسب می‌توانند به صورت فردی، مستقل زندگی کنند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۱۱۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.