۰

محاکمه کمدینی که سخنرانی بلاتر را قطع کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
محاکمه کمدینی که سخنرانی بلاتر را قطع کرد
زمانی که سپ بلاتر، رئیس موقت فیفا در کنفرانس خبری پس از جلسه روز دوشنبه اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در حال سخنرانی بود، سایمون برودکین، کمدین انگلیسی ناگهان از جای خود در همان ردیف اول برخاست و به آرامی به سمت رئیس فیفا رفت و صحبت بلاتر را قطع کرد.

وی پیش از اینکه مأموران امنیتی به سمتش بیایند دسته‌ای دلار تقلبی روی میز بلاتر گذاشت و دسته‌ای را هم به صورت رئیس مستعفی فیفا پرت کرد و به نشانه اعتراض به نحوه اعطای میزبانی دو دوره جام جهانی پیش‌رو گفت: «این هم برای جام جهانی ۲۰۲۶ کره شمالی». حالا خبر می‌رسد که این کمدین انگلیسی که پس از این ماجرا توسط پلیس سوئیس بازداشت شده است، به اتهام تجاوز به حریم شخصی مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

پلیس سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سایمون برودکین به خاطر تجاوز به حریم شخصی آنهم برای ورود غیر مجاز به ساختمان محل برگزاری کنفرانس خبری فیفا متهم است. به هر حال دادستان است که در مورد جلسه محاکمه تصمیم می‌گیرد. تجاوز به حریم شخصی در سوئیس همانند دیگر جرایم جزئی در صورت درخواست مورد محاکمه قرار می‌گیرد.

سپ بلاتر که در تاریخ دوم ژوئن ۲۰۱۵ (۱۲ خرداد) در پی افشای فسادهای مالی و اداری فدراسیون جهانی فوتبال‌، به فاصله چهار روز پس از انتخابش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، از سمت خود کناره‌گیری کرد، برای نخستین بار از آن تاریخ بود که مقابل رسانه‌ها ظاهر می‌شد.

در جلسه اخیر کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم بر آن گرفته شد که انتخابات ریاست فیفا در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (هفتم اسفند ۱۳۹۴) برگزار شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۱۳۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.