۰

مواضع فرانسه در مذاکرات ارتباطی با روابط تجاری با ایران ندارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
مواضع فرانسه در مذاکرات ارتباطی با روابط تجاری با ایران ندارد
وسوسه حضور شرکت های خارجی در بازار سرمایه گذاری ایران یکی از بارزترین مواردی است که پس از حصول تفاهم هسته ای میان تهران و کشورهای ۱+۵ به چشم می خورد تا آنجا که حتی کشورهایی مثل فرانسه هم علیرغم سنگ اندازی در مسیر توافق به دست آمده نمی توانند خیال این وسوسه را از سر دور کنند.

در همین راستا، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه که هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد اقرار کرد: موضع سختگیرانه فرانسه در طول مذاکرات هسته ای ایران لطمه ای به روابط تجاری با این کشور پس از رفع تحریم ها نخواهد داشت.

فابیوس که با بخش بین المللی رادیو فرانسه صحبت می کرد گفت: درست است که فرانسه در این خصوص خیلی سرسختی نشان داد؛ اما آیا شرکت های فرانسوی باید تاوان این رفتار را پس بدهند؟ پاسخ من به این سؤال منفی است چرا که در گذشته ما حضور چشمگیری در ایران داشتیم. ما در بسیاری از زمینه ها از مهارت بالایی برخوردار هستیم و ایرانی ها هم در زمینه سرمایه گذاری جدی هستند. به گمان من در سیاست خارجی با محترم شمرده شدن چیزی را از دست نمی دهید.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۱۳۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.