۰

سود هر سهم بانک تجارت ۱۰ ریال تعیین شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
سود هر سهم بانک تجارت ۱۰ ریال تعیین شد
در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور بیش از ۸۳ درصد از سهامداران و نمایندگان قانونی آنها به ریاست فهیم هاشمی رئیس هیئت مدیره بانک برگزار شد و صورتهای مالی سال گذشته این بانک به تصویب مجمع رسید و سهامداران با تقسیم ۱۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند.

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در این مجمع با اشاره به وضعیت اقتصاد و بازار پول کشور در سال ۹۳ خاطرنشان کرد: تداوم رکود ناشی از محدودیت های خارجی و برخی سیاست گذاری های گذشته در کنار سیاست های انقباضی، سال ۹۳ را به یکی از دشوارترین سال ها برای بانک های کشور بدل ساخت.

وی با اشاره به برخی از مهمترین شاخص های عملکرد این بانک در سال گذشته اظهارداشت: بالاترین سهم از مانده تعهدات ضمانت‌نامه های بانکی و اعتبارات اسنادی در میان ۵ بانک بزرگ تجاری کشور، رشد ۶.۱۲ درصدی سپرده ها و رشد ۸.۱۸ درصدی تسهیلات، کاهش نسبت مانده مطالبات به تسهیلات و مطالبات از ۲.۱۶ به ۲.۱۴ درصد با تشکیل کمیته های تخصصی وصول مطالبات، طراحی مدل جدید بودجه ریزی برای مدیریت بهینه هزینه ها و درآمدهای بانک و پیاده سازی فرآیندهای حاکمیت شرکتی در سال مالی گذشته حاصل شد. همچنین اقدامات بسیار مهمی برای تخصیص بهتر منابع و کاهش ریسک از طریق راه اندازی سامانه های پیشرفته اعتبارسنجی و مدیریت ریسک در بانک آغاز شده است.

مقدم با اشاره به روند افزایش استحکام مالی این بانک در سال های پس از خصوصی سازی اظهارداشت: اردیبهشت ۸۸ که وارد بازار سرمایه شدیم سرمایه بانک ۱۰.۴۳۷میلیارد ریال بود که این رقم طی سه مرحله به ۴۵.۷۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۳۷ درصد رشد یافته است. این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت های بانک را به میزان قابل توجهی بالا برده است. با توجه به برنامه هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی افزایش سهم بانک تجارت از منابع بازار پول و تعهدات شبکه بانکی، تداوم روند کاهش مطالبات معوق، ارتقای سطح خدمات بانکداری الکترونیک، افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع به کل درآمدها و افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری ها را از مهمترین اهداف محوری بانک برای سال مالی ۱۳۹۴ ذکر و تاکید کرد: در کنار این اهداف، ایجاد تنوع در سبد خدمات و معرفی ابزارهای نوین مالی و بانکی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد و توسعه بانکداری جامع و توسعه سرمایه های انسانی متناسب با ساختار و ماموریت های جدید از جمله راهبردهای کلان برنامه کسب و کار بانک است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۱۴۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.