۰

مسائل اقتصادی اولویت کشور پس از توافق‌هسته‌ای است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۴
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید قم که درتالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: تا بعداز مطرح شدن نام آقای صادقی برای استانداری قم، مانند آقای صالحی منش استاندار سابق قم ایشان را نمی‌شناختم و افتخار آشنایی با ایشان را نداشتم. در یک جلسه ۲۰ دقیقه که با آقای صادقی استاندار جدید قم صحبت کردیم ایشان را پسندیدم و معتقدم همه باید کمک کنند تا ایشان در کارش موفق باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: باید خدا را شاکر باشیم که چنین توفیقی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرد که مشکل عظیمی که برای کشور ایجاد شده بود با یک توافق خوب حل شود. البته جمهوری اسلامی هیچ‌گاه مقابل مشکلات سر خم نمی‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه توافق هسته‌ای یک تجربه مدیریتی در سطح بین الملل بود که ایران سربلند از آن بیرون آمد، گفت: طرف‌های مقابله با مذاکره که بعضا ۳۶ سال می‌گفتند ایران یک تهدید محسوب می‌شود و ۱۲ سال نیز تاکید می‌کردند که ایران یک تهدید هسته‌ای است،امروز اعتراف کردند که ایران امروز یک تهدید نیست بلکه یک فرصت است. حتی برخی از آنها اعتراف کردند که ۱۲ سال دروغ می گفتیم که این اعترافات ضمن توافق هسته‌ای وجوددارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طرف‌های مذاکره ایران به توانمندی هسته‌ای و قدرت تاثیرگذاری ایران در سطح بین الملل اعتراف کردند، بیان کرد: ما باید به این توافق افتخار کنیم و البته عامل قدرتمان که وحدت وانسجام درونی بود و موجب ایستادگی نظام بوده را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نباید از راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب دست برداریم، اظهار کرد: بعداز توافق هسته‌ای بیشترین تمرکز ما باید روی مساله اقتصادی باشد که رهبر معظم انقلاب راهکار آن را تکیه براقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

وزیر کشور افزود: برای تقویت بنیه اقتصادی کشور باید ضعف ساختارهای اقتصادی کشور برطرف شود. ما با انقلاب اسلامی نظام سلطه را کنار زدیم اما نظام‌های حاکم بر آن مانند نظام برنامه‌ریزی و بودجه ، نظام مالیاتی و ... دست نزدیم در حالی که باید به این موضوعات توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به مسایل منطقه خاورمیانه بی‌تفاوت باشد گفت: در این حوزه باید با روش‌های جدید تاثیرگذاری خود را افزایش دهیم که این موجب عزت مندی کشورمان خواهد بود.

وزیر کشور تاکید کرد: با استفاده از شرایط پیش آمده پس از توافق هسته‌ای باید پیوندهای خود را در عرصه دیپلماتیک گسترش دهیم و تا جایی که امکان دارد به تقویت آن فکر کنیم. برای مثال رساندن خط لوله گاز ایران به اروپا باید یکی از اولویت‌های ما باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در داخل کشور ظرفیت‌های بسیاری زیادی داریم که باید ازآنها استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر ۵ استان تهران- اصفهان – شیراز – خراسان رضوی و آذربایجان شرقی می توانند خودکفا از بودجه عمومی خود را مدیریت کنند و قطعا با برنامه ریزی صحیح و استفاده درست از ظرفیت‌های موجود کشور، بسیاری از استان‌های دیگر کشور نیز می‌توانند به این مرحله برسند.

وی افزود: برای رسیدن به چنین اهدافی باید نظام برنامه ریزی و بودجه کشور که برای سال ۱۳۵۲ است را تغییر دهیم .

وزیر کشور در پایان با تاکید بر اینکه قم ظرفیت‌های فراوانی در درون خود دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست بلکه خدمت به جمهوری اسلامی ایران است و این وظیفه مسوولین استان قم را چندین برابر می‌کنند.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۵۱۵۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.