زیباکلام: سعودی‌ها از مذاکرات و توافق ناخشنودند

باشگاه خبرنگاران , 1 مرداد 1394 ساعت 20:08

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات روز گذشته "بندربن سلطان" سفیر عربستان در آمریکا گفت: سعودی‌ها از مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران با 6 قدرت جهانی ناخشنودند.


صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات اخیر "بندر بن سلطان" سفیر عربستان در واشنگتن اظهار داشت: روز گذشته که سفیر عربستان در واشنگتن حرف‌هایی مبنی بر حمله به ایران زد، "ملک سلمان" پادشاه این کشور در دیدار با "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا همراهی و توافقش را با مذاکرات اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در داخل با مذاکرات مخالف بوده و به اصطلاح چشم دیدن مذاکرات را ندارند، هر نکته مغایر با نتیجه آن را با ذره‌بین برجسته می‌کنند؛ سیاست تندروها در طول دو سال گذشته بر همین اساس بوده است.

زیباکلام در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات به حل شدن دو قطبی ایران و عربستان در منطقه کمک خواهد کرد، گفت: به همان میزان که ایران در حمایت از شیعیان منطقه تأکید دارد، عربستان نیز حمایتش را از جریانات تندرو منطقه ادامه خواهد داد لذا بنظر می رسد موضوعات ایدئولوژیک، مسئله مهم در دو‌قطبی‌سازی منطقه است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین خاطر نشان کرد: سعودی‌ها از مذاکرات و توافق دل ناخوشنودند، لذا تصمیم به نزدیکی با روسیه می‌گیرند.

گفتنی است؛ روز گذشته "بندر بن سلطان" سفیر عربستان در واشنگتن در گفت‌وگو با نشریه "تایمز لندن" از آمادگی کشورش و قدرت‌های خلیج‌فارس برای حمله به ایران بدون کمک آمریکا خبر داده بود.


کد مطلب: 51579

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/51579/زیباکلام-سعودی-ها-مذاکرات-توافق-ناخشنودند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir