۰

بدهکاران مهریه بازداشت نمی‎شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۶
بدهکاران مهریه بازداشت نمی‎شوند
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمد محقق اظهار داشت: به موجب قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۳ که در روزنامه رسمی ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴ با نشر و اصلاح بعضی قوانین قدیم محکومان مالی را در صورتی که ۳۰ روز پس از ابلاغ اجرایی صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست اعسار به دادگاه تقدیم کنند، بازداشت نمی‌کند، مگر اینکه دادخواست اعسار وی به موجب حکم دادگاه رد شود.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: در تبصره ذیل ماده سه همین قانون بیان شده است «چنانچه محکوم‌علیه خارج از مهلت ۳۰ روزه صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست احضار به دادگاه تقدیم کند، دادگاه می‌تواند با کفیل معتبر یا وثیقه وی را آزاد کند».

وی افزود: هدف از اجرای قانون این است که زندان‌ها از وجود محکومان مالی خالی شود و دیگر شاهد بازداشت آنان نباشیم.

محقق تصریح کرد: مردم باید در معاملات و قراردادهای تجاری خود ابتدا تضمین کافی از طرف مقابل اخذ کنند و سپس اموال خود را در اختیار طرف قرار دهند.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: همچنین توصیه می‌شود با توجه به وضعیت مالی مرد مهریه‌های متناسب تعیین شود، زیرا اکثریت قریب به اتفاق مردان قادر به پرداخت مهریه‌های سنگین و سرسام‌آور نیستند.

وی بیان داشت: در صورتی که مرد قصد داشته باشد که دارایی خود را کتمان کند، طبق قانون انتقال اموال به شخص دیگری فرد می‌تواند، تحت تعقیب کیفری قرار گیرد و محکوم به حبس شود.

محقق تصریح کرد: طی چهار ماه نخست سال‌جاری ۷۵ نفر محکوم مالی این شهرستان به زندان معرفی شده اند که ۲۵ نفر از این تعداد محکوم به پرداخت مهریه شده‌اند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۲۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.