۰

معاون وزیر نفت: در خصوص انفجار اطلاع چندانی نداریم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
معاون وزیر نفت: در خصوص انفجار اطلاع چندانی نداریم
علیرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران در خصوص انفجار خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه اظهار داشت: بر اساس گزارش ایستگاه مرزی دریافت گاز ترکیه از ایران، جریان صادرات گاز به کشور ترکیه از ساعت ۲۰ دیروز( دوشنبه، پنجم مردادماه) در پی ایجاد مشکل در خط لوله ۴۰ اینچ صادراتی، قطع شده است.

وی تصریح کرد: ما بیشتر در خصوص انفجار یا عوامل ترویستی اطلاع چندانی نداریم و تنها در این حد که شبکه تلویزیونی ترکیه دیشب عامل قطعی صادرات انفجار اعلام کردند.

عراقی تاکید کرد: ایران روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز در برای ترکیه صادر می کند بنابراین با انفجار این خط لوله مشکلی در صادرات وجود ندارد چرا که ایران گاز تولیدی خود را در مخازن ذخیره و تزریق می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: اگر توقف خط لوله برای زمان طولانی ادامه پیدا کند ایران روش دیگری را برای صادرات پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران مشکلی برای صادرات گاز به ترکیه ندارد. صادرات گاز به ترکیه پس از اعلام رفع مشکل از سوی طرف ترک از سر گرفته می شود.

گاز ترکیه از ایران به دلیل ایجاد مشکل در خط لوله ۴۰ اینچ صادراتی (در کیلومتر ۲۰ خط لوله صادرات گاز) حد فاصل شهر دوبیاضیت و پاسگاه گل بلاغ در خاک ترکیه متوقف شد.

شرکت بوتاش هم اکنون در حال بازسازی و رفع ایراد خط لوله دریافت گاز از ایران بوده و شرکت ملی گاز ایران نیز در صورت نیاز و اعلام از سوی این شرکت آمادگی همکاری برای بازسازی و رفع ایراد خط لوله را دارد.

لازم بذکر است ایران سالانه به طور متوسط ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از طریق این خط لولهبه ترکیه صادر می کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۲۲۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.