۰

پیامک‌های جیره‌بندی آب در پایتخت؛ از شایعه تا واقعیت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۶
پیامک‌های جیره‌بندی آب در پایتخت؛ از شایعه تا واقعیت
صبح امروز خبرگزاری تسنیم از قطع ۶ ساعته آب در بخشی از مناطق ۲ و ۵ تهران به علت انجام پاره‌ای عملیات آبرسانی واقع در بلوار سیمون بولیوار خبر داد.

شرکت آب و فاضلاب تهران نیز در راستای همین اطلاع رسانی، اقدام به ارسال پیامک هایی به شماره های همراه مشترکان محدوده قطع آب کرد. در کنار این پیامک های اطلاع رسانی، پیامک هایی در حجم قابل توجه به مشترکان این محدوده و دیگر مناطق تهران ارسال شده، مبنی بر اینکه جیره بندی آب در پایتخت از مناطق ۲ و ۵ آغاز شده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این پیامک ها از شماره های عمومی سرویس های پیامک رسان ارسال شده اند و برای مشترکان امکان برقراری تماس با شماره های مربوطه و راستی آزمایی این مسئله وجود نداشت.

از اینرو، از صبح امروز شایعه ای مبنی بر آغاز جیره بندی آب در تهران بین پایتخت نشینان دهان به دهان چرخیده است. شرکت آب و فاضلاب تهران پیرو پخش این شایعه اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: "به رغم افزایش چشم‌گیر مصرف آب طی روزهای تابستان، این شرکت همه تلاش خود را برای مدیریت تامین آب شهروندان تهرانی انجام داده است تا مشکلی در روند آب‌رسانی به مشترکان بروز نکند. متاسفانه برخی افراد و یا بنگاه‌های خبری مغرضانه و با هدف سودجویی، اطلاعیه‌ها و اخبار مربوط به قطعِ مقطعی آب در برخی مناطق تهران را با بزرگ‌نمایی به مسئله نوبت‌بندی یا جیره‌بندی آب در تهران ارتباط می‌دهند؛ رفع حوادث شبکه آب در همه جای دنیا امری است که بعضا با قطع کوتاه‌مدت آب همراه می‌شود و اساسا با موضوع نوبت‌بندی ارتباطی ندارد."

از نظر قانون، هرگونه شایعه سازی، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی از سوی مدعی العموم به دنبال خواهد داشت. برابر ماده‌ ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای نشر اکاذیب از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی (اعم از پیامک) جرم تلقی می‌شود و نشر اکاذیب مصداق بارز شایعه‌سازی است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۲۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.